دانلود بررسي تاثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد ازطریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد

در این بخش از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) پایان نامه مدیریت بازرگانی برای دانلود رایگان ارائه شده است.
قیمت : رایگان
شناسه محصول : 2003215
نویسنده/ناشر/نام مجله : مهدی نجفی سیاهرودی
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات فارسي : 124
نوع فایل های ضمیمه : PDF
حجم فایل : 1 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : بررسي تاثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد ازطریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد

چکیده

 

بررسي تاثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد ازطریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد

در این بخش از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) پایان نامه مدیریت بازرگانی برای دانلود رایگان ارائه شده است. این پایان نامه پیرامون رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی می باشد. این پایان نامه در 124 صفحه بوده و داری پنج فصل می باشد. در فصل اول این پایان نامه کلیات تحقیق عنوان می گردد. در فصل دوم مبانی نظری  تحقیق و پیشینه نحقیق برسی می  شود. در فصل سوم روش شناسی تحقیق بحث می شود. در فصل چهارم پایان نامه تجزیه و تحلیل داده های تحقیق انجام می شود و در نهایت در فصل پنجم پایان نامه نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مطرح می شود.

آشفتگي روندهاي تجاري و افزايش رقابت در ميان شركتهاي تجاري، محيط پيرامون سازمانها را بسيار متفاوت از گذشته نموده است. شناخت مسيرهاي آتي تجاري و حركت در راستاي آنها به نحوي كه منافع سازمان را به همراه داشته باشد، ضرورت وجود تحقيقات بازاريابي را التزام مي بخشد. اساسا تحقيقات بازاريابي ابزاري است جهت دريافت اطلاعات از بازار تجاري و بازانديشي و رونمايي از مسيرهايي كه در صنعت در حال شكل گيري است.  اما كاربست اين شناختها و معرفت انديشي ها نسبت به بازار بايد در رفتاري حلول و تجلي يابد و رفتار و يا انديشه اي را  شكل دهد و يا حداقل قوام بخشد تا بتوان انتظار اعتلا و تعالي شاخصهاي عملكردي سازمان را داشت. در كلامي روشن، اين بدان معنا است كه گشودن صرف چشمهاي سازمان به روي تحركات و پويايي هاي بازار، هرگز با استحاله و بهبود در عملكرد سازمان همراه نخواهد بود. به نظر مي رسد بنابر باور بسياري از صاحبنظران، بازارگرايي با تاثر از تحقيقات بازاريابي بتواند نتايج عملكردي سازمان را به نحو مطلوبي بهبود بخشد.

براساس اين ديدگاه مدل مطالعه ترسيم و طراحي گرديد و فرضياتي نيز مبتني بر آن تعريف و تبيين گرديد. با تعيين دو محدوديت برای جامعه آماري، 38  مورد از آژانسهاي مسافرتي در شهرستان مشهد به عنوان نمونه انتخاب گرديد. نتايج حاصل از پرسشنامه ها نشان از آن داشت كه مديران آژانسهاي مسافرتي بر اين باورند كه تحقيقات بازاريابي اثر بسزايي بر بازارگرايي و همچنين عملكرد دارد، از طرفي بازارگرايي نيز از اثر زیادی بر عملكرد برخورداراست. با اين وجود، اگرچه نتايج حاصل از تحقيق تمامي فرضيات را مورد تائيد قرار مي دهد؛ اما فرضيه اصلي تحقيق كه همانا نقش واسطه گري بازارگرايي در ميان تحقيقات بازاريابي و عملكرد بود با ترديد روبرو گرديده و اين ادعا  مردود شمرده شد.  با اين وجود نمي توان به يقين نقش واسطه گري بازارگرايي را در ميان تحقيقات بازاريابي و عملكرد انكار نمود.

متن کامل این پایان نامه مدیریت بازارگانی را از همین صفحه و به صورت رایگان دانلود نمایید.

Keywords: بازارگرایی پویایی بازار سنجش عملکرد تحقیقات بازاریابی
این برای گرایش های: مدیریت بازاریابی،مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > گرایش ها > مدیریت بازرگانی > محصولات قابل دانلود مدیریت بازرگانی > پروژه های آماده مدیریت بازرگانی > بررسي تاثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد ازطریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد