دانلود بازاریابی رابطه ای، ارتباطات دهان به دهان و وفاداری مشتری در صنعت مخابرات اوگاندا
عنوان فارسي
:
بازاریابی رابطه ای، ارتباطات دهان به دهان و وفاداری مشتری در صنعت مخابرات اوگاندا
چکیده
مقدمه
همراه با آزادسازی بخش مخابرات اوگاندا، در آگوست 2006، (دستورالعمل های سیاست گذاری اداری ICT )، بازار مخابرات عاملان تایید شده ای را دیده است. مطابق با کمیسون مخابرات اوگاندا(UCC) ، تا سپتامبر 2009، 38 عامل مجاز که 5 تا از آنها تاییدیه اصلی برای مقررات خدماتی و زیرساخت ها که مجوز خدمات مخابرات سیار را در اختیار ایشان می گذارد. اصلی ترین دارندگان مجوز، MTN اوگاندا،اوگاندا تلکام، ایرتل اوگاندا، ورید تلکام و اورنج تلکام می باشند. بازار به طور فزاینده ای رقابتی شده است و هزینه های ارتباط و تعرفه های گمرکی به طور عمده ای به 3/= ثانیه میان تمامی شبکه ها، کاهش یافته است ( New Vision، چهارشنبه، 29 سپتامبر 2010 ) .در حالی که هزینه مکالمات درون شبکه ای 1/= ثانیه می باشد (The daily Monitor، سه شنبه، 10 نوامبر 2010). این رقابت قیمتی منجر به افزایش عمده ای در هزینه های ترفیعی این شرکت ها شده است، زیرا در دسترس ترین استراتژی تاکتیکی برای رقابت در بازار کنونی با تغییرات شتابناک می باشد. مطابق با اعلام دفتر تبلیغات MAAD در سال 2009، هزینه های ترفیعی سالانه مخابرات تا 132 میلیارد شیلینگ افزایش یافته است. مطابق با MAAD ، حدود 40% این هزینه بازاریابی برای ترفیع فروش و 60% آن برای تبلیغات محصول و نام تجاری می باشد. در حالی که شرکت های مخابراتی تا این میزان سرمایه گذاری کرده اند، تعداد پایه مشترکان همچنان در حال رشد است و در حال حاضر5/13 میلیون اوگاندایی می باشد که از این تعداد 5/6 میلیون اوگاندایی بیش از یک سیم کارت دارند....
Keywords:
بازاریابی رابطه ای وفاداری مشتری صنعت مخابرات اوگاندا
سایر منابع مديريت-مدیریت بازرگانی در زمینه وفاداری مشتریان