دانلود مقاله ترجمه شده پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن سبک با کارآمدی زیست محیطی برای صنعت هوانوردی تجاری سبزتر از نظر زیست محیطی


چطور این مقاله فیزیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2010187 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله فیزیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2010187
سال انتشار:
2017
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
722 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن سبک با کارآمدی زیست محیطی برای صنعت هوانوردی تجاری سبزتر از نظر زیست محیطی

عنوان انگليسي

Eco-efficient lightweight carbon-fiber reinforced polymer for environmentally greener commercial aviation industry

نویسنده/ناشر/نام مجله

Yehia F. Khalil

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده فیزیک شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 37 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف از این تحقیق ارزیابی تأثیر مقایسه ای برای تولید آلیاژ آلومینیوم معمولی (AlMg3) مورد استفاده در بدنه هواپیما و پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن با وزن سبک تر (CFRP) است. رزین اپوکسی (EP)، یک پلیمر ترموست که معمولاً با یدک‌های فیبر کربن (CF) آغشته می‌شود، با پلی پروپیلن (PP) که یک پلیمر ترموپلاستیک است، جایگزین می‌شود. چارچوب ارزیابی با فرض سناریویی نشان داده می‌شود که در آن AlMg3 در بدنه بوئینگ B737-800 با CFRP جایگزین می‌شود تا وزن بدنه را تا حدود 4.3 تن کاهش دهد. پلتفرم OpenLCA 1.4.2، از جمله پایگاه داده فهرست چرخه عمر Ecoinvent v2.2  (LCI) و روش TRACE 2.1 برای روش ارزیابی تاثیر چرخه عمر (LCIA) به منظور تعیین کمیت و مقایسه دسته‌های تاثیر نقطه میانی سناریوی مبتنی بر AlMg3 و سناریوی فرضی با استفاده از CFRP (53.8 درصد وزنی CF) استفاده می‌شود. محتوای CF در CFRP به عنوان یک پارامتر حساسیت برای محاسبات طبقات تاثیر استفاده می‌شود. نتایج ارزیابی نشان داد که سناریوی مبتنی بر AlMg3 در مقایسه با سناریوی موردی پایه فرضی CFRP (53.8 درصد وزنی CF) به طبقات تأثیر بالاتری منجر می‌شود. علاوه بر این، نتایج تجزیه و تحلیل سناریوی انجام شده نشان دهنده ≈ 42 درصد کاهش در شدت انرژی مرتبط با تولید CFRP با حجم بالا (سناریوی موردی پایه) در مقایسه با سناریوی تولید کم حجم می باشد. همه دسته‌های تأثیر محاسبه‌شده مرتبط با سناریوی تولید کم حجم از دسته‌های تأثیر مرتبط با تولید با حجم بالا (سناریوی موردی پایه) فراتر می‌روند. برای مثال، پتانسیل تخریب لایه ازن (ODP) برای سناریوی تولید کم حجم ≈ 20.7 درصد بیشتر از سناریوی تولید با حجم بالا است و و پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) برای سناریوی تولید کم حجم ≈10.2 درصد بیشتر از سناریوی تولید با حجم بالا می باشد. مطالعه حاضر همچنین به مقایسه دسته‌های تأثیر مرتبط با CF بازیافت شده (rCF) از CFRP پایان عمر مفید (EOL) (با ماتریس رزین PP) با موارد مربوط به rCF از EOL-CFRP (با ماتریس رزین EP) می پردازد. به طور کلی، نتایج این تحقیق از فرضیه (H1) پشتیبانی می‌کند که ادعا می‌کند جایگزینی PE با PP در CFRP، شدت انرژی و دسته‌های تاثیر LCIA مرتبط با تولید CFRP و همچنین rCF از EOL-CFRP را کاهش می‌دهد. در نهایت، جایگزینی AlMg3 بدنه با CFRP در ناوگان هواپیماهای جدید بوئینگ تا سال 2035 (چشم انداز بازار بوئینگ 2035-2016) منجر به کاهش تخمینی ردپای کربن جهانی ≈  106 * 1تن معادل CO2 خواهد شد. هواپیماهای تجاری در سراسر جهان می توانند در آینده از بینش این کمک برای کاهش ردپای کربن خود استفاده کنند.

1-مقدمه

بخش 1.1 این بخش مقدماتی اطلاعات پس زمینه ای در مورد آلودگی هوا از هوانوردی تجاری ارائه می دهد و مشارکت های کلیدی سایر محققان در این زمینه را برجسته می کند و بخش 1.2 اهمیت و اهداف این تحقیق را تشریح می نماید....

پلیمرهای تقویت شده :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This research aims to perform comparative impact assessment for production of conventional aluminum alloy (AlMg3) used in aircraft fuselage and lighter weight carbon-fiber reinforced polymer (CFRP). The epoxy resin (EP), a thermosetting polymer typically impregnated with carbon fiber (CF) tows is assumed to be replaced by polypropylene (PP) which is a thermoplastic polymer. The assessment framework is demonstrated by postulating a scenario where AlMg3 in Boeing B737-800 fuselage is substituted with CFRP to reduce the fuselage weight by about 4.3 tons. OpenLCA1.4.2 platform, including Ecoinvent v2.2 life cycle inventory (LCI) database and TRACE 2.1 methodology for life cycle impact assessment (LCIA), is used to quantify and compare mid-point impact categories of the AlMg3-based scenario and the postulated base case scenario using CFRP (53.8 wt% CF). The CF content in CFRP is used as a sensitivity parameter for impact categories calculations. The assessment results showed that AlMg3-based scenario leads to higher impact categories compared to the postulated CFRP (53.8 wt% CF) base case scenario. Additionally, results of the performed scenario analysis show ≈ 42% reduction in energy intensity associated with the high-volume CFRP production (base case scenario) compared to the low-volume production scenario. All calculated impact categories associated with the low-volume production scenario exceed the corresponding impact categories associated with the high-volume production (base case scenario). For example, ozone depletion potential (ODP) for the low-volume production scenario is ≈ 20.7% higher than that of the high-volume production scenario and global warming potential (GWP) for the low-volume production scenario is ≈10.2% higher than that of the high-volume production scenario. This research also compares impact categories associated with recycled CF (rCF) from end-of-life (EOL) CFRP (with PP resin matrix) to those corresponding to rCF from EOL-CFRP (with EP resin matrix). Overall, the results of this research support its alternative hypothesis (H1) which claims that replacing PE with PP in CFRP reduces the energy intensity and LCIA impact categories associated with CFRP production as well as rCF from EOL-CFRP. Finally, replacing fuselage’s AlMg3 with CFRP in Boeing’s new aircraft fleet by 2035 (Boeing Market Outlook 2016–2035) will lead to an estimated global carbon footprint reduction of ≈ 1x106 tons CO2 eq. Future global commercial aircraft could adopt the insights of this contribution to shrink their carbon footprint.

Keywords: Carbon-fiber reinforced polymer Aluminum alloy Fuselage OpenLCA Ecoinvent
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله فیزیک با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی شیمی > مقاله های مهندسی شیمی و ترجمه فارسی آنها > پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن سبک با کارآمدی زیست محیطی برای صنعت هوانوردی تجاری سبزتر از نظر زیست محیطی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید