چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2010186 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی اثر پیرشدگی قیر در عملیات بازیافت گرم در محل در روسازی های آسفالتی
عنوان انگليسي
Investigating binder aging during hot in-place recycling (HIR) of asphalt pavement
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 31 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
عملیات بازیافت گرم در محل(HIR) یکی از راه های موثر جهت احیاء روسازی های بازیافتی(RAP) محسوب میشود. استراتژی اصلی در روش HIR گرمادهی به روسازی است. جهت اطمینان از کارایی روسازی باید گرمادهی در یک دمای نسبتا بالا نگه داشته شود. اگرچه گرمادهی در دمای بالا ممکن است باعث پیرشدگی شدید آسفالت های اصلاح شده با پلیمرهای SBS شود. هدف اصلی این تحقیق درک رفتار پیرشدگی آسفالت های اصلاح شده با پلیمرهای SBS در حین عملیات HIR است که میتوان از نتایج این تحقیق به عنوان یک راهنما در پروژه های HIR در آینده استفاده نمود. در این تحقیق هشت نمونه آسفالتی جهت آزمایش از مراحل مختلف عملیات HIR انتخاب شده است. این نمونه ها بر اساس خصوصیات شیمیایی و ویژگی های رئولوژی مورد بررسی قرار گرفته است. خصوصیات رئولوژی نمونه ها با استفاده از آزمایش های جاروب فرکانس و بازگشت خزش در چند سطح تنش(MSCR)، و با استفاده از وسیله رئومتر برش دینامیکی(DSR) مورد سنجش قرار گرفته است. از طرف دیگر خصوصیات شیمیایی نمونه ها با استفاده از روش های طیفسنجی با مادون قرمز(FTIR) و کروماتوگرافی ژل تراوایی (GPC)بررسی شده است. نتایج آزمایشها نشان داد که پدیده پیرشدگی بلندمدت میتواند باعث از بین رفتن پلیمرهای SBS در روسازی شود که در نتیجه آن رفتار الاستیک روسازی کاهش مییابد. در پروژه های HIR به واسطه پیرشدگی قیر، شاخص کربونیل و نسبت وزن ملکولی پلیمر موجود در روسازی به ترتیب به میزان 34 و 39 درصد کاهش مییابد. اثر حرارت ناشی از عملیات HIR در عمق های مختلف روسازی متفاوت و قابل ملاحظه است. در این راستا مشخص شد که مدول الاستیسیته لایه سطح 69/2 برابر لایه زیرین و همچنین شاخص PB لایه سطح 37/0 برابر لایه زیرین است. بعد از افزودن جوانساز به نمونه آسفالتی پیرشده، هیچ واکنش شیمیایی قابل توجهای بین این دو مشاهده نشده است و تنها این ماده باعث کاهش 55 درصدی مدول الاستیسیته روسازی شده است.
1- مقدمه
استفاده از روسازی های آسفالتی باعث کاهش از دست رفتن منابع طبیعی در این زمینه از قبیل سنگدانه ها و قیر میشود، از طرف دیگر هزینه های مربوط به احداث و نگهداری این روسازی ها برای پیمانکاران و وزارتهای مربوطه کاهش مییابد[1-4]. از دهه 1970 میلادی استفاده از RAP برای احداث و نگهداری روسازی های آسفالتی به صورت تدریجی رواج یافت....
بازیافت گرم در محل آسفالت پیرشدگی رئولوژی
:کلمات کلیدی
Abstract
Hot in-place recycling (HIR) is considered as an effective way to reuse reclaimed asphalt pavement (RAP). Heating pavement is the core technology of HIR. To ensure construction workability, the pavement should be heated and held at a relatively high temperature. However, the high heating temperature of HIR may cause significant aging on the SBS modified asphalt, which is usually used in the pavement. The objective of this study is to understand the aging behavior of SBS modified asphalt in HIR and provide appropriate guidance for future HIR projects. In this research, eight kinds of asphalt binder samples were collected and extracted from different stages of a practical HIR project. They were then tested in terms of the chemical and rheological properties. The rheological properties of asphalt are evaluated by the frequency sweep testing and Multiple Stress Creep Recovery (MSCR) testing using the Dynamic Shear Rheometer (DSR). The chemical evolution during FTIR was tracked from Fourier Transform Infrared (FTIR) spectra and Gel Permeation Chromatography (GPC). The results of the experiments showed that the influence of long-term aging is quite significant and untreated pavement exhibits much lower elastic recovery due to the degradation of SBS polymer. HIR did cause some extent of extra aging to the treated pavement, Compared with Untreated, the Carbonyl index and molecular weight ratio of polymer of Heated (#3) are reduced by 34% and 39% respectively. The effect of heating gradient between different pavement depths is noticeable. The modulus of Surface is 2.69 times that of Bottom. The PB index of Surface is 0.37 times that of Bottom. There is no noticeable chemical reaction between the rejuvenator and the aged asphalt. After adding rejuvenator, the modulus of pavement decreased by 55%.
Keywords:
Hot in-place recycling Asphalt
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه آسفالت