چطور این مقاله پرستاری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009636 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله پرستاری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
323 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مروری بر آموزش همدلی در پرستاری
عنوان انگليسي
A review of empathy education in nursing
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده پرستاری شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 12 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
توانایی مربیان پرستاری برای بهبود مجموعه مهارت های همدلی در پرستاران در چندین مطالعه با نتایج مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این مقاله، بررسی شواهد برنامه های آموزشی همدلی در پرستاری و ارائه توصیه هایی برای آموزش پرستاری در آینده می باشد. این بررسی مروری با استفاده از کلیدواژههای همدلی، مرکزیت فردی، مرکزیت بیمار، مرکزیت مشتری، آموزش و پرستاری در CINAHL، Medline، Psych و Google Scholar انجام شد. مطالعات مشمول باید اثربخشی آموزش همدلی در پرستاران کارشناسی ارشد یا کارشناسی را ارزیابی می کردند. این مطالعات بر اساس معیارهای موسسه جوآنا بریگز برای سطح کیفی شواهد رتبه بندی شدند. مشخص شد که 17 مورد از مقالات تحت بررسی معیارهای ورود به مطالعه را برآورده میکنند. از این 17 مطالعه، 11 مورد بهبود معناداری از لحاظ آماری در نمرات همدلی گزارش کردند در حالی که 6 مطالعه بهبودی گزارش نکردند. چندین متغیر نظیر جنسیت، ارزش های فرهنگی و تجربه اختصاصی بالینی ممکن است آموزش همدلی را متاثر سازد که باید در مطالعات آتی در نظر گرفته شوند. مدلهای آموزشی که بیشترین نوید را نشان می دهند آنهایی هستند که از سبک های تجربی یادگیری بهره می برند. مطالعات مرور شده نشان دادند که امکان افزایش قابلیت همدلی در پرستاران وجود دارد.
1-مقدمه
تعامل با بیمار به عنوان بخش مهمی از رابطه پرستار- بیمار نگریسته می شود و همدلی به عنوان یک مولفه جدایی ناپذیر از این رابطه گزارش شده است (مککیب 2004؛ استین- پاربوری 2005؛ اینز، مکفرسون و مککیب 2006). رینولدز، اسکات و جسیمان (1999) استدلال کرده اند که حضور همدلی برای توسعه رابطه درمانی حیاتی است در حالی که کالیش (1971) پیشنهاد می کند که همدلی مهمترین مولفه برای چنین رابطه ای است....
آموزش همدلی پرستاری
:کلمات کلیدی
Abstract
The ability for nurse educators to improve the empathy skill set of nurses has been the subject of several studies with varied outcomes. The aim of this paper is to review the evidence for empathy education programmes in nursing and make recommendations for future nurse education. A review of CINAHL, Medline, Psych Info and Google Scholar was undertaken using the keywords empathy, person centredness, patient centredness, client centredness, education and nursing. The studies included were required to have measured the effectiveness of empathy training in postgraduate and or undergraduate nurses. T heincluded studies incorporated both qualitative and quantitative methods and were published in peer-reviewed journals. Studies were ranked for level of evidence according to The Joanna Briggs Institute criteria. Seventeen studies from the literature review were found that met the inclusion criteria. Of the 17 studies, 11 reported statistically significant improvements in empathy scores versus six studies that did not. Several variables may affect empathy education that need to be accounted in future studies such as; gender, cultural values and clinical speciality experience. Models of education that show most promise are those that use experiential styles of learning. The studies reviewed demonstrated that it is possible to increase nurses’ empathic ability.
Keywords:
education empathy nursing
سایر منابع پرستاری در زمینه اخلاق در کار پرستاری