چطور این مقاله فیزیک را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009585 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله فیزیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
11 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
آند کامپوزیتی نانو-TiNb2O7/نانولوله کربن برای اصلاح ذخیره سازی یون لیتیم
عنوان انگليسي
Nano-TiNb2O7/carbon nanotubes composite anode for enhanced lithium-ion storage
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده فیزیک شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
با وجود گنجایش بالا، TiNb2O7 به عنوان یک ماده آندی باتری های یون لیتیم قابلیت نرخ ضعیفی دارد. برای برطرف کردن این چالش، کامپوزیت های نانو-TiNb2O7 و نانولوله کربن (CNT) با هیدرولیز مستقیم سوسپانسیون CNTs/TiNb2O7 و سپس توسط تکلیس به ترتیب در هوا و N2 تهیه شدند. نانوذرات TiNb2O7 در این کامپوزیت ها ساختاری بلوری از نوع Ti2Nb10O29 با تهی جاهای O2- و کاتیون های با والانس کمتر دارند که منجر به بهبود ضریب نفوذ یون +Li و افزایش رسانایی الکترونی در TiNb2O7 می شود. نانولوله کربن با توزیع یکنواخت تماس مناسبی با ذرات TiNb2O7 دارد که بدین وسیله اندازه ذرات را کاهش داده و رسانایی الکتریکی را بهبود می بخشد. در نتیجه این اصلاح، نانوکامپوزیت ها عملکرد الکتروشیمیایی برجسته ای نشان می دهند. برای مثال، گنجایش برگشت ناپذیر بزرگ (mAh.g-1 346 در C 1/0) و قابلیت نرخ برجسته ای (mAh.g-1 163 در نرخ جاری بسیار بزرگ C 30) حاصل می شود. علاوه بر این پایداری چرخه ای استثنایی با بیش از 100 چرخه در C 10 با حفظ گنجایش بزرگ 6/97% به اثبات می رسد. این دستاوردها آشکار می کنند که کامپوزیت CNTs/نانو-TiNb2O7می تواند یک ماده آندی امید بخش برای باتری های یون لیتیم وسایل نقلیه الکتریکی باشد.
1-مقدمه
در طول دو دهه گذشته باتری های یون لیتیوم (LIBs) برای ابزارهای ذخیره سازی برجسته انرژی در ابزارهای الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه این موفقیت بزرگ به وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) هم سرایت کرده است [1]. با توجه به این مسئله، چگالی بالای انرژی، چگالی توان، ایمنی و پایداری چرخه ای، برای باتری های یون لیتیوم وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز هستند. با این حال، باتری های تجاری یون لیتیوم کنونی با کاتد های اکسید فلز واسطه لیتیم دار و آند های گرافیتی قادر به برآورده کردن این ملزومات نیستند. به ویژه آند گرافیتی دارای چند مشکل جدی است اگرچه گنجایش زیاد، هزینه کم و پایداری چرخه ای خوبی دارد [2-4]. برای مثال، پتانسیل کاری کم V 1/0~ در برابر +Li/Li موجب تشکیل لایه های بین فازی الکترولیت جامد رویین ساز (SEI) می شود که حاصل آن مؤلفه های سینتیکی الکتروشیمیایی ناکافی و از دست رفتن برگشت ناپذیر لیتیوم است....
باتری یون لیتیم ماده آندی TiNb2O7 روش ترکیبی رسانایی الکتریکی عملکرد الکتروشیمیایی
:کلمات کلیدی
Abstract
Although with a large capacity, TiNb2O7 as an anode material of lithium-ion batteries suffers from a poor rate capability. To solve this challenge, nano-TiNb2O7 and its carbon nanotube (CNT) nanocomposites were prepared by direct hydrolysis of TiNb2O7/CNTs suspension followed by calcination in air and N2, respectively. The TiNb2O7 nanoparticles in the composites have a Ti2Nb10O29-type crystal structure with O2vacancies and lower-valence cations, leading to improved Liþ-ion diffusion coefficient and increased electronic conductivity in TiNb2O7. The evenly distributed CNTs have good contact with the TiNb2O7 particles, thereby reducing their particle sizes and improving the electrical conduction. As a result of these improvements, the nanocomposites present outstanding electrochemical performances. For example, it delivers a large reversible capacity (346 mAh g1 at 0.1 C) and a prominent rate capability (still 163 mAh g1 at the ultra-large current rate of 30 C). Exceptional cyclic stability is also demonstrated with over 100 cycles at 10 C with large capacity retention of 97.6%. These results reveal that the nano TiNb2O7/CNTs composites can be a promising anode material for lithium-ion batteries of electric vehicles.
Keywords:
Lithium-ion battery TiNb2O7 anode materiaL Combined method Electrical conductivity
سایر منابع فیزیک در زمینه لیتیم