دانلود مقاله ترجمه شده نظرات مربوط به مسیر کسب مدرک دکتری: دیدگاه های متفاوت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد اهداف آزمون جامع دکتری


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009546 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2009546
سال انتشار:
2020
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
74 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

نظرات مربوط به مسیر کسب مدرک دکتری: دیدگاه های متفاوت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد اهداف آزمون جامع دکتری

عنوان انگليسي

Voices at the gate: Faculty members’ and students’ differing perspectives on the purposes of the PhD comprehensive examination

نویسنده/ناشر/نام مجله

ASSESSMENT & EVALUATION IN HIGHER EDUCATION

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

گذراندن آزمون جامع یکی از شرایط معمول و در عین حال نسبتاً بررسی نشده در آموزش مقطع دکتری در آمریکای شمالی است. این مطالعه موردی به بررسی هدف از برگزاری آزمون جامع از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشکده برنامه آموزشی، در یکی از دانشگاه های کانادا می پردازد. ما متوجه شدیم که علاوه بر کارکرد سنتی آزمون به عنوان دروازه ای برای کسب مدرک دکتری، اهداف دیگری نیز شکل گرفته اند. نظرات متناقضی در مورد این مسئله مطرح شده است که آیا این آزمون برای ارزیابی تسلط لازم بر مطالب برای تدریس یا برای ارزیابی میزان آمادگی برای انجام تحقیقات دکتری طراحی شده است. استفاده از آزمون جامع به عنوان فرصتی برای یادگیری و به عنوان ابزاری برای شکل گیری هویت، شامل آشنا کردن دانشجویان بآ فشارهای زندگی دانشگاهی ، همچنین با عملکرد سنتی ارزیابی آن مغایرت داشت. با این که دانشجویان از بحث های مربوط به طراحی و شکل گیری آزمون آگاه بودند، اهداف آزمون جامع برای آنها مبهم باقی مانده است. علاوه بر این، اعضای هیئت علمی همیشه در مورد اهداف آزمون جامع اتفاق نظر نداشتند. تفاوت در دیدگاه و چگونگی تأثیر آن بر اجرای آزمون جامع، بر تجربه دانشجویان، از جمله آماده شدن برای آزمون، تأثیر دارد. پیامدهای مربوط به اجرا، آماده سازی و ارزیابی آزمون مورد بحث قرار می‌گیرد.

1-مقدمه

آزمون جامع، که به عنوان آزمون ورودی یا مقدماتی نیز شناخته می شود (فارستنبرگ و نیکولاس-کِیزبالت، 2001)، از زمان آغاز برگزاری آن، از شرایط معمول در آموزش دکترا در آمریکای شمالی بوده است (ایسترم و لوکاس، 2003؛ تایر، 2003). خاستگاه این آزمون را می توان در اروپای قرن 13 جستجو کرد که در آن، دانشجویان درک خود را، به صورت علنی، از طریق مباحثه با اساتیدشان به صورت شفاهی نشان می دادند. در حال حاضر، آزمون جامع در آمریکای شمالی، بلافاصله پس از تکمیل کار پایان ترم برگزار می شود. کسانی که آزمون را با موفقیت پشت سر می گذارند، از دانشجو به داوطلب تبدیل می شوند. این آزمون، اغلب، شرط لازم برای انجام پایان نامه یا رساله دکتری است...


 

آموزش دکتری دیدگاه اعضای هیئت علمی دیدگاه دانشجویان آزمون جامع :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The comprehensive examination is a customary, yet relatively unexamined, requirement in North American doctoral education. This case study explored the purpose of a comprehensive examination as perceived by faculty members and students in a Faculty of Education program, at a Western Canadian University. We found that, in addition to the traditional gatekeeping function of the examination, other purposes emerged. Contrasting views about whether the examination was designed to assess content mastery necessary for teaching or designed to assess readiness for doctoral research were found. The use of the comprehensive examination as an opportunity to learn and as a means for identity formation, including introducing students to the pressures of academic life, also contrasted with its traditional assessment function. The purposes of the comprehensive examination remained ambiguous to students, even though they had been privy to discussions concerning the design and development of the examination. Moreover, faculty members did not always agree on the purposes of the comprehensive examination. The differences in perspective and how these affect the administration of the comprehensive examination have an impact on students’ experience, including examination preparation. Implications for the implementation, preparation, and assessment of the examination are discussed.

Keywords: doctoral education faculty perspectives student perspectives comprehensive examination
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > علوم تربيتی > مقاله های علوم تربيتی و ترجمه فارسی آنها > نظرات مربوط به مسیر کسب مدرک دکتری: دیدگاه های متفاوت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد اهداف آزمون جامع دکتری
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید