چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009545 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
36 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بکارگیری نظریه پیچیدگی برای معناسازی برنامه درسی
عنوان انگليسي
Using Complexity Theory to Make Sense of the Curriculum
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 3 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 6 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
نظریه پیچیدگی شیوهای از بررسی و درک ماهیت پیچیده و سیستمهای اجتماعی فراهم مینماید. پیچیدگی به شرایطی عمومی اشاره میکند که یکپارچه و نیز بسیار غنی است و برای فهم ما در شیوههای مکانیکی ساده متغیر است... پیچیدگی با نوپدیدی، نوآوری، یادگیری و انطباق مرتبط است. یادگیری در متن باور آموزش عالی غنی و پیچیده قرار دارد. تویسی (b2002) به تازگی سیستمهای اندیشه نشات گرفته از نظریه پیچیدگی را برای شرایط تدریس و یادگیری در آموزش عالی بکار برده است. این نکات بر اساس اثر پل تویسی و استفاده از چارچوبهای مفهومی تعیین شده توسط رالف استیسی و همکارانش بنا شده تا نشان دهد که چگونه انواع خاص برنامههای درسی ممکن است با یادگیری در حوزه بیثبات و غیرقابلپیشبینی پیچیدگی مرتبط باشند، برنامه درسی که در جایگاهی میان دنیای برنامهریزی و مدیریت عقلانی و آشوب قرار میگیرد.
معناسازی برنامه درسی
:کلمات کلیدی
Abstract
Complexity theory provides a way of examining and making sense of complex natural and social systems. Complexity refers to the condition of the universe which is integrated and yet too rich and varied for us to understand in a simple mechanistic ways... complexity deals with emergence, innovation, learning and adaptation (Stacey et al 2000, Tosey 2002a.( Learning in the context of an HE award is rich and complex. Tosey (2002b) has recently applied systems thinking developed from complexity theory to teaching and learning situations in HE. These notes build on Paul Tosey’s work and use the conceptual framework developed by Ralph Stacey and colleagues to show how certain types of curricula might engage with learning in the unstable and unpredictable zone of complexity which lies somewhere between the world of rational planning and management and chaos.
Keywords:
Curriculum