چطور این مقاله مهندسی هوافضا را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009523 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی هوافضا در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
454 Kb
حجم فایل فارسی :
756 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
طراحی و تحلیل تطبیق موتور و ورودی موتور در پیشرانه های هواپیماهای غیرنظامی سرعت بالا
عنوان انگليسي
Intake-engine matching for high-speed civil transport powerplant design and analysis
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی هوافضا شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 13 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این مقاله اهمیت وارد نمودن تطبیق موتور و ورودی موتور در هر روند طراحی به منظور تحلیل عملکرد موتور طراحی شده برای پیشرانش هواپیماهای حمل و نقل غیرنظامی سرعت بالا را مورد بررسی قرار می دهیم. اکثر روش های شناخته شده برای نویسنده که در قسمت طراحی مفهومی قابل استفاده میباشند (قسمتی از فاز کلی طراحی که در آن متغیرهای کمی از طراحی شناخته شده می باشند)، تنها کارایی موتور را بدون در نظر گرفتن طراحی و کارایی ورودی موتور تحلیل می نمایند. در این مقاله نشان داده می شود که به خاطر تاثیر دو جانبه بسیار مهم ورودی و موتور نمی توان از آن چشم پوشی نمود. روشی جایگزین برای تحلیل نیز ارائه میگردد. مرجع مخصوصی نیز برای پدیده هوای اضافی و پسای ناشی از آن نیز ایجاد میگردد. نشان داده خواهد شد که هوای سرریز شده میتواند در مورد طراحی HSCT بسیار بزرگ باشد، مخصوصا در حالتی که موتور برای سرعت سیر با اعداد ماخ بالا طراحی شده باشد. با فرض وجود سیستم ورودی پیشرفته که امواج شوک چندگانه را به منظور بهینه سازی کارایی ورودی در شرایط سیر ایجاد می نماید، هوای اضافی در اعداد ماخ پایین می تواند تا بیشتر از 60% باشد.
طراحی موتور هواپیما
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper addresses the necessity to incorporate an intake-engine matching procedure in any procedure to analyze the o!-design performance of engines designed to power high-speed civil transport aircraft. Most methods known to the author that are useable in the conceptual design phase of the aircraft (a phase characterized by the fact that very few design variables are known) only analyze the performance of the engine, without taking into account the design and performance of the intake. It will be shown in this paper, that the intake and the design exhibit a strong mutual influence, that cannot be neglected. An alternative method of analysis is presented. Particular reference will be made to the phenomenon of excess air and the resulting spillage drag. It will be shown that spillage air can be quite large in case of an HSCT design, especially in case the engine is designed for a high cruise Mach number. Assuming the presence of a sophisticated intake system generating multiple shocks in order to optimize the intake efficiency at the cruise condition, excess air at lower Mach numbers can amount to more than 60%.
Keywords:
high-speed civil transport powerplant
سایر منابع مهندسی هوافضا در زمینه موتور هواپیما