چطور این مقاله ارتباطات تصویری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009507 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله ارتباطات تصویری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
594 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
باز نگری مکان های دست سوم: طراحی معاصر با استفاده از تکنولوژی
عنوان انگليسي
Rethinking Third Places: Contemporary Design With Technology
نویسنده/ناشر/نام مجله
The Journal of Community Informatics
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده ارتباطات تصویری شامل 16 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
مشخصات تعریف شده توسط اولدنبرگ (Oldenburg) برای مکان های دست سوم (پاتوق ها)، تقریبا سه دهه پیش پایه گذاری شد. برای فهمیدن اینکه آیا این ویژگیها همچنان قابل اتکا هستند یا خیر و اینگه چگونه ICT ها ایده پاتوق ها را تغییر داده اند، نگاهی به روش ها و نتایج بدست آمده در 9 مکان دست سوم در پاریس انداخته ایم. یافته های این بررسی نشان می دهند که اغلب ویژگی ها تغییر کرده اند و همچنین سه مشخصه ار ترکیب جنبه های فیزیکی و مجازی حاصل شده اند. همچنین مفاهیمی را برای ICT ها تهیه کرده ایم که به محققینی که در جوامع انفورماتیک کار می کنند و همچنین طراحان شهری در شبیه سازی و پشتیبانی از مشخصات مکان های دست سوم، کمک می کنند، بنابراین موجب تقویت جوامعی می شوند که آنها را به کار می گیرند.
-1مقدمه
کافی شاپ ها، بارها و آرایشگاه ها، تعدادی از مکان های دست سوم(پاتوق ها) هستند که توسط Ray Oldenburg در 1989، نام گرفته اند. با توجه به این نام گذاری، این مکان ها نه محل کار و نه محل زندگی هستند بلکه محل هایی برای اجتماعات محلی و بحث در مورد موضوعات مختلف ( برای مثال شرایط سیاسی کنونی، افزایش قیمت ها در فروشگاه مواد غذایی محلی، یا آخرین نتایج مسابقات ) می باشند همچنین در آنها، زندگی اجتماعی، آشکار می شود. همان طور که اولدنبرگ بیان می کند، مکان های دست سوم، دارای مشخصات سطح پایین، خنثی، فراگیر، قابل دسترسی، انطباق، سرشار از موضوعات معمول، محاوره ای و سرزنده، هستند…
طراحی معاصر
:کلمات کلیدی
Abstract
Oldenburg’s properties of third places were established almost three decades ago. In order to understand if these properties still hold and if and how ICTs changed the concept of third places, we looked at affordances and practices in nine third places in Paris. Our findings point out that most of the properties have changed and also three new ones have emerged mixing the physical and the virtual. We provide implications for ICTs that can help researchers working in community informatics as well as urban planners at stimulating and supporting properties of third places, thus empowering communities that occupy them.
Keywords:
Community Information