چطور این مقاله مهندسی معدن را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009455 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی معدن در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
350 Kb
حجم فایل فارسی :
177 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
یک روش برنامه ریزی عدد صحیح برای مسئله تخصیص کامیون-شاول در معادن روباز
عنوان انگليسي
An Integer Programming Approach for Truck-Shovel Dispatching Problem in Open-Pit Mines
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 10 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
مسئله تخصیص کامیون در معادن روباز به منظور تعیین بهینه تعداد گسیل کامیون ها از مکان شاول (یا محل دامپ) به محل دامپ (یا مکان شاول) بصورت یک مسئله برنامه ریزی عدد صحیح فرموله شده است. نتایج تخصیص برای پاسخگویی به این سؤال است که کامیون باید کجا برود (بسمت کدام شاول حرکت کند) تا اهداف تولید با حداقل هزینه عملیاتی به دست آید. یک روش تحلیلی نیز برای تعیین اندازه بهینه ناوگان با استفاده از نتایج تخصیص ارائه شده است. بررسی ها نشان داد که روش برنامه ریزی عدد صحیح پیشنهاد شده قادر به صرفه جویی 15.65٪ هزینه عملیاتی کامیون در مقایسه با سیاست اختصاص ثابت کامیون در مورد ناوگان حمل و نقل همگن مورد مطالعه است. همچنین نشان داده شد که با استفاده مناسب از ناوگان ناهمگون می توان هزینه های عملیاتی کامیون را کاهش داد.
1-مقدمه
حمل و نقل مواد در معادن روباز 50٪ -60٪ از هزینه های عملیاتی را شامل می شود [1-2]. کاهش چند درصدی این هزینه ها باعث صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد. سیستم کامیون-شاول که مواد را از سایت های معدن به محل دامپ ها برای فراوری بیشتر انتقال می دهد، نقش مهمی در عملیات معدن روباز ایفا می کند. همانطور که در منبع شماره [1] بیان شده است، مسئله حمل و نقل کامیون در معادن روباز به این سوال که پس ترک کامیون از یک محل بارگیری خاص در معدن " کامیون کجا باید برود؟" پاسخ می دهد...
تخصیص کامیون در معادن روباز
:کلمات کلیدی
Abstract
The truck dispatching problem in open-pit mines is formulated into an integer programming problem in order to optimally determine the trip numbers of trucks from a shovel (dump site) to a dump site (shovel). The dispatching result aims to answer the question of where should a truck go so that the production target is achieved with minimum operating cost. An analytic method to determine the optimal fleet size taking advantage of the dispatching result is also presented. It is shown by experiments that the proposed integer programming approach is capable of saving 15.65% truck operating cost than fixed truck assignment policy in the studied homogeneous fleet case. It is also shown that the truck operating cost can be further reduced by proper use of a heterogeneous fleet.
Keywords:
truck dispatching open-pit mine integer programming
سایر منابع مهندسی معدن در زمینه معدن روباز