چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009302 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
676 Kb
حجم فایل فارسی :
333 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان دبیرستان
عنوان انگليسي
Achievement motivation, academic self-concept and academic achievement among high school students
نویسنده/ناشر/نام مجله
European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در اين مطالعه رابطه بين انگيزه پيشرفت، خودانگاره تحصیلی و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان دبيرستان مورد بررسي قرار گرفت. علاوه بر این، نیمرخ دانشآموزان برای تعیین سطح انگیزه پیشرفت، خودانگاره و پیشرفت تحصیلی آنها مشخص شد. در مجموع، 120 دانشآموز منتخب از چهار دبیرستان در این مطالعه شرکت کردند. پرسشنامه انگیزه تحصیلی (ISM) توسط Mclnerney وSinclair (1991) و مقیاس خودانگاره توسطSilvester و Cambra (2003) بر اساس نمونه مورد بررسی قرار گرفت تا به ترتیب انگیزه و خودانگاره آنان را مورد ارزیابی قرار دهد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از درصدها و ضرایب همبستگی کارایی لحظهای پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که اکثر دانشآموزان دبیرستانی دارای انگیزه و خودانگاره بالایی هستند و در آزمون پیشرفت ریاضیات موفق بودهاند. همچنین این مطالعه همبستگی معناداری بین خودانگاره و پیشرفت تحصیلی را نشان داد. علاوه بر این، بين انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت وجود داشت، اما همبستگي معنادار نبود. این مطالعه اهمیت انگیزه پیشرفت و خودانگاره تحصیلی را برای موفقیت تحصیلی تائید میکند و با ارائه پیشنهادات و توصیههای بینشآفرین به ذینفعان در آموزش، به دانشآموزان کمک میکند تا انگیزه و خودانگاره خود را برای بهبود عملکرد تحصیلی خود افزایش دهند.
1-مقدمه
مرحله تحصیلی دبیرستان نقش مهمی در تلاش برای توسعه نیروی انسانی ملی آینده برای رشد سریع دارد (Quist, 2003). در نتیجه، دولتهای متوالی غنا تلاشهای زیادی برای بهبود استانداردهای یادگیری از طریق توسعه زیرساختها در بخش آموزش و پرورش در میان سایر طرحهای سیاست گذاری (Ankomah et al, 2005) انجام دادهاند. با وجود تمام این تلاشها، استاندارد در سطح دبیرستان هنوز هم پایین است(MOE, 2008)...
پيشرفت تحصيلي انگيزه پيشرفت خودانگاره تحصيلي
:کلمات کلیدی
Abstract
The study investigated the relationship between achievement motivation, academic selfconcept and academic achievement of high school students. In addition, the study found out the students profile to ascertain the levels of achievement motivation, self-concept, and their academic achievement. A total of 120 students selected from four high schools participated in the study. The Inventory of School Motivation (ISM) developed by Mclnerney & Sinclair (1991) and The Self-Concept Scale by Cambra & Silvester (2003) were administered on the sample to assess their motivation and self-concept respectively. Percentages, and Pearson Product Moment Correlation Co-efficient were used to analyse the data. The results showed that, majority of the high school students were highly motivated, have high self-concept and performed well on the Mathematics Achievement test. The study also found a significant correlation between self-concept and academic achievement. Again, there was a positive relationship between achievement motivation and academic achievement but the correlation was not significant. The study confirms the importance of achievement motivation and academic self- concept to academic achievement and concluded by making insightful suggestions and recommendations to stakeholders in education in helping students to enhance their motivation and self-concept to improve on their academic performance.
Keywords:
Academic Achievement Achievement Motivation Academic Self-Concept
سایر منابع علوم تربيتی در زمینه پیشرفت تحصیلی