چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009092 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تحلیل دوشاخگی و پایداری در ارتعاشات غیرخطی یک ایرفویل
عنوان انگليسي
Bifurcations and stability analysis for nonlinear oscillations of an airfoil
نویسنده/ناشر/نام مجله
Chaos, Solitons and Fractals
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 40 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این پژوهش، رفتار غیرخطی یک سیستم ایروالاستیک غیرخطی دارای سه درجه آزادی به صورت تحلیلی و عددی مورد مطالعه قرار گرفت. نواحی پارامتری پایداری و دوشاخگی های چندگانه سیستم بررسی گردید. ضرایب میرایی طولی و پیچشی به صورت پارامترهای پرتوربیشن درنظرگرفته شد. نواحی پایداری مربوط به نقطه تعادل اولیه و همچنین روابط صریح منحنی های دوشاخگی بحرانی، به کمک تئوری های مانیفولد میانی و فرم نرمال بدست آمده که موجب تهیه دوشاخگی های هاپف و استاتیکی می شود. هنگامی که ضرایب میرایی کم تر یا بیش تر از مقادیر خطی بحرانی اختیار شوند، فلاتر غیرخطی همراه با پدیده ارتعاشات چرخه حدی (LCO) رخ می دهد. تحت شرایط معین، ممکن است حرکت شبه تناوبی حول حلقه 2T رخ دهد. این رفتارهای دینامیکی پیچیده در پژوهش حاضر تشریح شدند. مطالعه این رفتارها می تواند در تعیین چگونگی تاثیرگذاری آثار غیرخطی سازه ای مختلف بر سیستم و همچنین کسب اطمینان از عدم بروز فلاتر ایرودینامیکی در ایرفویل، مفید واقع گردد. سرانجام با استفاده از روش رانگ کاتا مرتبه 4 پاسخ عددی بدست آمده و با نتایج تحلیلی مقایسه گردید.
1-مقدمه
پدیده های پیچیده ایروالاستیک همچون فلاتر، ارتعاشات چرخه حدی، آشوب و دوشاخگی بر عملکرد هواپیما تاثیرگذار بوده و مشکلات سازه ای و خستگی مادی را در پی خواهند داشت ]2-1[. از این رو در سال های اخیر، تحلیل دینامیکی سیستم ایروالاستیک توجهات زیادی را به خود معطوف ساخته است ]4-3[. پژوهشگران مطالعات مختلفی پیرامون فلاتر، ارتعاشات چرخه حدی، دوشاخگی و آشوب انجام داده اند. Liu و Zhao ]5[ با استفاده از روش تعادل هارمونیک به مطالعه دوشاخگی در ارتعاشات یک ایرفویل دارای پیچش غیرخطی پرداختند.....
ارتعاشات غیرخطی دوشاخگی حرکت شبه تناوبی
:کلمات کلیدی
Abstract
Analytic and numerical analyses of the nonlinear response of a three-degree-of-freedom nonlinear aeroelastic system are performed. Stability parametric regions and multiple bifurcations for the system are investigated. The damping coefficients of the plunge and pitch are considered as perturbation parameters. With aid of center manifold and normal form theories, the stability regions of the initial equilibrium point and the explicit expressions of the critical bifurcation curves are achieved, which can result in static bifurcation and Hopf bifurcation. Nonlinear flutter happens with a phenomenon of limit cycle oscillations (LCOs) when the damping coefficients are less than or greater than the linear critical values. Under certain conditions, quasi-periodic motions on 2T torus may occur. These complex dynamical behaviours are discussed in detail in this paper. This is useful to characterize the effects of different parameters on structural nonlinearities of the system and ensure that aerodynamic flutter of the airfoil does not take place. Finally, the numerical solutions simulated by four-order Runge–Kutta method are illustrated to tally with the analytic results.
Keywords:
Three-degree-of-freedom Bifurcation Qquasi-periodic motion
سایر منابع مهندسی مکانیک در زمینه ایرفویل