دانلود مقاله ترجمه شده کنترل آشوب در مهار صدای ترمز دیسکی اتومبیل


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009091 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,100,000 ریال
شناسه محصول :
2009091
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
665 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کنترل آشوب در مهار صدای ترمز دیسکی اتومبیل

عنوان انگليسي

Controlling chaos for automotive disc brake sgueal suppression

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Mechanical Science and Technolog

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 23 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

صدای ترمز دیسک، نمودی از ناپایداری خود تحریک ناشی از اصطکاک در سیستم های ترمز دیسکی است. در پژوهش حاضر، دینامیک آشوبناک و دوشاخگی ناآرام مرتبط با سیستم های ترمز مورد مطالعه قرار گرفته است. در برخی شرایط، کاهش صدای ترمز راهی برای مهار آشوب ها بوده و در صورتی که از آن جلوگیری بعمل نیاید، آسایش مسافران سلب می شود. در روش پیشنهادی ابتدا با هدف تمییز میان حرکت های متناوب (پرودیک) و آشوبناک و با استفاده از همگام سازی، بزرگ ترین توان لیاپانوف تخمین زده می شود. سپس رفتار غیرخطی پیچیده متناظر با طیفی از پارامترها مشاهده شده و در یک نمودار دوشاخگی ترسیم می شوند. دینامیک پیچیده سیستم های ترمز دیسکی به کمک نمودار دوشاخگی، پرتره فازی، نمودارهای پوانکاره، طیف فرکانسی و توان‌های لیاپانوف بررسی شد. در نهایت با استفاده از کنترل بازخورد حالت، رفتارهای آشوبناک سیستم کنترل شده و صدای ترمز مهار شد. سرانجام کارایی روش کنترل پیشنهادی با استفاده از شبیه سازی های عددی مورد بررسی قرار گرفت.

1-مقدمه

سیستم های مکانیکی غیرخطی را می توان به صورت سیستم های دینامیکی آرام توصیف نمود. با این حال، برخی از سیستم های مهندسی کاربردی، با این تعریف سازگار نیستند. اصطکاک خشک، لقی و عوامل ضربه ای می توانند تغییرات ناگهانی در میدان های برداری پدید آورند. سیستم های مکانیکی که در آن ها ضربه وجود دارد، نوسانگر (اسیلاتور) های ضربه ای نامیده می شوند. این سیستم ها به شدت غیرخطی بوده یا خطی پاره ای هستند. علت این مسئله، تغییرات ناگهانی در سرعت جسم در حال ارتعاش در لحظه وارد شدن ضربه است. نوسانگرهای ضربه ای در پی برخورد سیستم های در حال ارتعاش با یک دیگر یا با موانع صلب به وجود می‌آیند…


 

ترمز دیسکی کنترل آشوب صدای ترمز :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Disc brake squeal is a manifestation of friction-induced, self-excited instability in disc brake systems. This paper investigates the nonsmooth bifurcations and chaotic dynamics associated with braking systems. In most situations, decreasing squealing is a means to suppress chaotic disturbances, which would otherwise compromise the comfort of passengers. The proposed method begins with an estimation of the largest Lyapunov exponent using synchronization to differentiate between periodic and chaotic motions. We then observe complex nonlinear behaviors associated with a range of parameters and plot them in a bifurcation diagram. Rich dynamics of disc brake systems are examined using the bifurcation diagram, phase portraits, Poincaré maps, frequency spectra, and Lyapunov exponents. Finally, state feedback control is used to overcome chaotic behaviors and prevent squealing from occurring during braking. Finally, the effectiveness of the proposed control method is examined through numerical simulations.

Keywords: Disc brake Chaotic Squealing
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مکانیک با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید