چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009076 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
3 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تحلیل حرارتی و بهینه سازی قطعه کار برای فرآیند آهنگری سرد بدون پرشدن مازاد توپی های پیشرانه زیردریایی بدون سرنشین – شبیه سازی اجزاء محدود و آزمایش
عنوان انگليسي
Work-piece optimization and thermal analysis for flash-less cold forging of AUV propeller hubs — FEM simulation and experiment
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Manufacturing Processes
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 21 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این پژوهش به تحلیل حرارتی و بهینه سازی قطعه کار در فرآیند آهنگری سرد بدون پرشدن مازاد توپی های آلومینیومی جلو و عقب پیشرانه یک زیردریایی بدون سرنشین براساس شبیه سازی اجزاء محدود سه بعدی پرداخته شده است. قطعه کار و قالب به ترتیب از جنس AISI AL6061 و فولاد قابی (AISI D2) انتخاب شده است. به منظور تعیین قطعه بهینه (از لحاظ پرشدن مازاد یا ناقص) برای توپی های جلو و عقب، پنج طرح مختلف با ابعاد گوناگون شبیه سازی شده و بهینه سازی به کمک تحلیل حرارتی، راستی آزمایی شد. براساس نتایج شبیه سازی، آهنگری سرد بدون پرشدن مازاد با استفاده از ماشین 100 تن C شکل با موفقیت انجام شد. میان نتایج تجربی و مدل های شبیه سازی، سازگاری خوبی مشاهده شد.
1-مقدمه
در فرآیندهای شکل دهی فلزات، بهینه سازی قطعه کار نقش مهمی در به حداقل رساندن زمان و هزینه تولید و در عین حال، دستیابی به بیشترین دقت ایفا می کند. در برخی فرآیندهای ساخت و تولید همچون آهنگری، ریخته گری، قالب ریزی و...، پرشدن مازاد و پرشدن ناقص دو مشکل مهم می باشند که طراحی مناسب و بهینه سازی قطعه کار در رفع آن ها بسیار موثر می باشد. مطالعات فراوانی با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای همچون شبیه سازی اجزا محدود (FEM)، شبکه عصبی مصنوعی (ANN) و... انجام شده است…
بهینه سازی قطعه شکل دهی فلزات
:کلمات کلیدی
Abstract
In this paper three-dimensional FEM based work-piece optimization and thermal analysis for flash-less cold forging of aluminum front and back hubs of an Autonomous Underwater Vehicle (AUV) propeller is presented. The work-piece used is of AISI AL6061 and the die material is die steel (AISI D2). For front and back hubs, five cases of work-pieces of varying dimensions are simulated to obtain the optimum work-piece in terms of flash and under-filling and the optimization is verified through thermal analysis. Based on the simulation results, the flash-less cold forging is successfully done on a 100 ton C-type machine. The experimental forged samples are observed in good conformity with the simulated models.
Keywords:
Autonomous Underwater Vehicle
سایر منابع مهندسی مکانیک در زمینه شکل دهی فلزات