دانلود مقاله ترجمه شده کاهش ارتعاش یک روتور بدون یاتاقان هلی‌کوپتر با استفاده از اتصالات متناسب کامپوزیتی


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009071 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2009071
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
483 Kb
حجم فایل فارسی :
585 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کاهش ارتعاش یک روتور بدون یاتاقان هلی‌کوپتر با استفاده از اتصالات متناسب کامپوزیتی

عنوان انگليسي

Vibration Reduction of a Bearingless Helicopter Rotor with Composite Tailored Couplings

نویسنده/ناشر/نام مجله

Procedia Engineering

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله به منظور دستیابی به برخی مشخصه‌های مهم از تاثیر سفتی اتصال الاستیک خمش/پیچش فلپ پره (بال زدن پره‌ها) بر نیروی برشی فلپ ریشه پره (نیروی برشی ریشه پره در حالت بال زدن) و بارهای ارتعاشی توپی یک روتور هلی‌کوپتر بدون یاتاقان انجام گرفته است. براساس نیروی آیرودینامیک، این مقاله مدل تحلیلی آیروالاستیک بی‌قاعده کوپل شده با روش اجزاء محدود را ارائه می‌کند. چهار مجموعه از روتور کامپوزیتی با اتصالات الاستیک مختلف طراحی و بررسی شده است. نتایج بررسی‌های نشان می‌دهد که اتصالات «خمش/پیچش فلپ» تاثیر قابل توجهی بر بارهای ارتعاشی توپی روتور دارند و پراکندگی اتصالات نیز برای درجه کاهش ارتعاشات حیاتی است. در این مقاله اثبات شده است که اتصالات ساختاری می‌تواند مشخصه‌های ارتعاشی روتور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

1-مقدمه

بارهای ارتعاشی پره بزرگ که از توپی به بدنه هلی‌کوپتر فیلتر می‌شوند، اولین منبع ارتعاشات هلی‌کوپتر می‌باشند. سطوح بالای ارتعاشات عملکرد هلی‌کوپتر را محدود می‌کند، عمر ساختاری اجزاء را کاهش می‌دهد، باعث خستگی خلبان و کیفیت سواری ضعیف می‌شود و هزینه عملیاتی را افزایش می‌دهد. برای یک روتور بدون یاتاقان با مسیرهای بار چندگانه در نزدیکی ریشه پره و پره‌های کامپوزیتی با اتصال ساختاری، تحلیل روتور به خاطر اتصالات غیر خطی خمش-پیچش ایجاد شده در اثر پیچیدگی زیاد تیر انعطاف پذیر (flexbeam)، بسیار پیچیده‌تر از یک روتور فاقد مفصل یا یک روتور مفصلی می‌باشد…

روتور بدون یاتاقان هلی‌کوپتر کاهش ارتعاش :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The  study  was  conducted  to  gain  some  important  characteristics  of  the  influence  of  the  blade  flap-bending/torsion  elastic coupling stiffness on blade root flap-shear force and vibratory hub loads of a bearingless rotor. Based on the aerodynamic force,  this  paper  presents  a  loose  coupled  aeroelastic  analytical  model  by  finite  element  method.  Four  sets  of  composite  rotor  with different  elastic  couplings  were  designed  and  investigated.  The  results  of  the  investigation  showed  that  flap-bending/torsion couplings  have  a  significant  effect  on  the  rotor  vibratory  hub  loads  and  the  distribution  of  the  couplings  also  critical  for  the degree of vibration reduction. Through the present research, it has been demonstrated that structural couplings can significantly impact rotor vibration characteristics.

Keywords: Bearingless helicopter rotor Vibration reduction Composite blades Tailored couplings
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مکانیک با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > کاهش ارتعاش یک روتور بدون یاتاقان هلی‌کوپتر با استفاده از اتصالات متناسب کامپوزیتی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید