چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009056 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
812 Kb
حجم فایل فارسی :
119 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسي مروري کاربرد لاستيک طبيعي به عنوان اصلاح کننده آسفالت
عنوان انگليسي
A review on the application of natural rubber as asphalt modifier
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Conference on Road and Airfield Pavement Technologie
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکيده
لاستيک طبيعي به عنوان اصلاح کننده – زيستي قير و مخلوط هاي آسفالت، اثرات مفيد و سودمندي از خود نشان داده است. لاستيک طبيعي، در ابتداي توليد، از پليمرهايي از ترکيب آلي ايزوپرن، با ناخالصي هاي جزئي ساير ترکيبات آلي، به علاوه آب تشکيل شده است. لاستيک طبيعي ميتواند شامل فرم هاي مختلفي مانند لاتکس، که يک کلوييد شيري چسبناک است؛ cup lump (توده فنجاني) که يک لاتکس سفت (انعقادي) و ورق هاي دودي موجدار (راه راه) است. لاستيک طبيعي، به تنهايي يا در ترکيب با مواد ديگر، کاربرد گسترده اي در بسياري از محصولات دارد، زيرا نسبت کشش زياد و انعطاف پذيري بالايي دارد، و به ويژه اينکه ضد آب است. با توجه به اين ويژگيها همراه با ترکيب شيميايي که در گروه الاستومرها طبقه بندي ميشود، اصلاح آسفالتها از طريق لاستيک طبيعي ميتواند عملکرد ترکيبات آسفالت معمولي را بهبود بخشد که در حال حاضر با توجه به افزايش بار ترافيکي و بارهاي اکسل (محوري) سنگين وسايل نقليه، همراه با اثرات فرسايش و سخت شدن، رطوبت، و دما با محدوديت هايي روبروست. همچنين، استفاده از لاستيک طبيعي به عنوان بخشي از ساختار روسازي مخلوط آسفالت ممکن است در راستاي حمايت از برنامه ملي براي تقويت صنعت لاستيک نيز باشد. در اين مقاله کاربرد شکلهاي مختلف لاستيک طبيعي به عنوان اصلاح کننده در قير يا در مخلوط هاي آسفالت بر اساس مطالعات قبلي ساير پژوهشگران مورد بررسي قرار خواهد گرفت. مطالعات زيادي بر اساس انواع مختلف و ترکيب لاستيک طبيعي انجام شدهاند تا عملکرد آن به ويژه از نظر خواص شيارشدگي و ترک خوردگي خستگي تعيين شود.
1-مقدمه
طي دهه هاي گذشته مطالعات زيادي در مورد قير اصلاح شده با پليمر گزارش شده و مزاياي آن به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است [1,2]. با استفاده از قير اصلاح شده با پليمر ميتوان عمر مفيد روسازي بزرگراه ها را به طور گسترده اي بهبود بخشيد...
لینک مقاله در مجله:
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/1075/1/012031/meta
پلیمر اصلاح کننده آسفالت لاستيک طبيعي
:کلمات کلیدی
Abstract
Natural rubber as bio-modifier of bitumen and asphalt mixtures has shown to have some beneficial effects. As initially produced, natural rubber consists of polymers of the organic compound isoprene, with minor impurities of other organic compounds, plus water. Natural rubber can consist of various forms including as latex, which is a sticky, milky colloid; cup lump which is a coagulated latex and ribbed smoke sheet. Natural rubber is used extensively in many products and applications, either alone or in combination with other materials as it has a large stretch ratio and high resilience, and extremely waterproof. Due to these properties together with a chemical composition which can be classified as elastomers, natural rubber modification can improve the performance of conventional asphalt mixtures that are currently faced limitation against increased traffic loading and higher axle loads together with the effect of ageing, moisture, and temperature. Also, the application of natural rubber as part of the construction of asphalt mixture pavement might support the national agenda to boost rubber industry. This paper will review the application of various forms of natural rubber as modifier either in bitumen or asphalt mixtures based on previous studies done by other researchers. Numerous studies have been conducted based on different types and composition of natural rubber to determine the performance especially in terms of rutting and fatigue cracking properties.
Keywords:
asphalt modifier
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه لاستیک