چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009006 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
4 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
آزمایش تجربی تیرهای بتن مسلح موجود با تقویت خمش و مقاوم سازی آنها برای برش با استفاده از C-FRP در حضور لنگرهای منفی
عنوان انگليسي
Experimental tests on existing RC beams strengthened in flexure and retrofitted for shear by C‑FRP in presence of negative moments
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Advanced Structural Engineering
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 22 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 35 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
مقاومت برشی تیر های بتن مسلح که از ساختمان های موجود استخراج شده اند، بیشتر اوقات نمایانگر ناکافی بودن آرماتور عرضی هستند که عمدتا به دلیل نقص در طراحی یا اجرا و یا افزایش تقاضای بار طراحی می باشد. دورپیچ FRP یکی از بهترین راه حل ها برای بهبود مقاومت برشی است زیرا که مقاوم سازی آن سریع و هزینه آن نسبتا کم است. آیین نامه های طراحی اشاره واضحی در خصوص طرح مقاوم سازی تیرهای دارای تکیه گاه ساده ارائه می دهند، در حالی که حالت یک تیر با لنگر های منفی وارده به انتهای آن در نظر گرفته نمی شود، اگر چه که این حالت در مورد یک تیر در یک سازه قاب بندی شده می باشد. یکی از موارد عمده عدم قطعیت، اثربخشی رفتار مهار ورق U شکل FRP در ناحیه لنگر خمشی منفی با بتن ترک خورده می باشد. این مساله ممکن است مقاومت برشی تیر تقویت شده را محدود کند. در این مطالعه، دو تیر از یک ساختمان موجود ساخته شده در دهه 1930 در شهر رم استخراج گردید که توسط نوار های U شکل پلیمر تقویت شده با فیبر کربن (C-FRP) واقع در انتهای تیر، که لنگرهای خمشی منفی نیز دارد، تقویت شده است و با انجام تست در آزمایشگاه گروه معماری دانشگاه سوم رم (Roma Tre) مورد ارزیابی قرار گرفته است. ویژگی های فولاد و بتن تیر به وسیله آزمایش های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج آزمایشگاهی با توجه به نتایج نهایی از نظر حداکثر مقاومت برشی در حضور لنگر خمشی منفی مورد بحث قرار گرفت. بار- انحنا در نقاط مختلف در امتداد تیر، تغییر شکل برشی C-FRP در امتداد نوارهای تقویتی و وضعیت آسیب برای سطوح مختلف بار ارائه شده است. اهمیت اجتناب از مکانیسم شکست ترد در مقاطع تقویت شده با FRP به صراحت نشان داده شده است.
1-مقدمه
زلزله های اخیر ایتالیا مابین اوت و اکتبر 2016 (فیورنتینو و همکاران 2017) آسیب پذیری بالای ساختمان های ایتالیا را نشان داد. این آسیب پذیری برای سازه های بنّایی و بتن مسلح (RC) که با استفاده از معیارهای طراحی قدیمی ساخته شده و به شدت اثرات لرزه ای را دست کم گرفته اند، مشهود می باشد. استفاده از مصالح FRP می تواند یک راه حل صحیح برای تقویت ساختمان ها و پل های بتن مسلح موجود باشد (البانسی و همکاران 2008، لاووراتو، 2009، نوتی 2010، لاووراتو2011، 2015، و همکاران، 2010، 2015، 2017، مارانو و همکاران 2017). بسیاری از تیرهای بتن مسلح موجود به دلیل نقص در طراحی یا اجرا و یا افزایش تقاضای بار طراحی، دارای آرماتور برشی ناکافی می باشند…
ساختمان هاي موجود تیرهای FRP RC
:کلمات کلیدی
Abstract
The shear strength of reinforced concrete beams extracted from existing buildings often reveals insufficient transversal steel reinforcement, mainly due to design or construction defects or increased design load requirements. FRP wrapping is one of the best solutions to improve beam shear strength as the retrofitting intervention is fast and the cost is modest. Design codes provide clear indication about the retrofitting design of simply supported beams, while the case of a beam with negative moments at the end is not considered, although this is in the case of a beam in a framed structure. One of the main uncertainties lies in the effectiveness of the FRP U sheet anchorage behavior in the area of negative bending moments with cracked concrete. This may limit the shear strength of the retrofitted beam. In this study, two beams extracted from an existing building constructed in the 1930s in Rome and retrofitted by carbon fiber-reinforced polymer (C-FRP) U strips placed at beam ends, where also negative bending moments were present, and have been evaluated with experimental tests at the laboratory of the Department of Architecture of Roma Tre University. Beam steel and concrete characteristics were evaluated by means of different tests. The experimental results are discussed considering the final results in terms of maximum shear resistance in the presence of negative bending moments. Load deflections at different points along the beam, shear-C-FRP deformation along the reinforcement strips and the damage state for different load levels, are presented. The importance of avoiding possible fragile mechanisms in the sections retrofitted with FRP is clearly shown.
Keywords:
Existing building RC beams FRP
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه بتن مسلح