چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008995 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
ارزیابی و مقاوم سازی پل رودخانه کوریس قبرس
عنوان انگليسي
Assessment and Retrofit of the Bridge over Kouris River, Cyprus
نویسنده/ناشر/نام مجله
Open Journal of Civil Engineering
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
هدف اصلی این مطالعه، بررسی و مقاوم سازی پل جاده موجود بر روی رودخانه کوریس در قبرس می باشد. بطور ویژه این مطالعه متمرکز بر یک پل با ۷ دهانه شامل یک 10.5 متری، ۵ دهانه 12.6 متری و نیز یک دهانه 10.5 متری، و با عرض و ارتفاع 7.10 و 5 متری بوده که حدوداً 50 سال پیش ساخته شده است. سیستم سازه ای این پل متشکل از تیرهای بتنی T شکل ساخته شده در محل و دال مسطح با تکیه گاه های ساده بر روی پایه ها می باشد. بر اساس برنامه جدید شهری برای طراحی پل ها، باید جاده روی پل ۲ خطه شده، و مسیرهایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد شده و نهایتاً عرض جدید به 15.6 متر برسد. بنا بر دلایل معماری و زیبایی، برای افزایش عرض پل از همان نوع کف سازی قبلی استفاده شده و تیرهای T شکل و دال مسطح بطور یکپارچه به سازه موجود اضافه می شوند. به علت مقاومت برشی نامناسب، قسمت موجود دال با استفاده از ژاکت بتن آرمه مقاوم سازی شده است. مهمترین چالش مطرح شده برای پروژه، عدم توانایی تحمل نیروهای لرزه ای سازه جدید پل توسط پایه های با مصالح بنایی آن است. پایه های جدیدی برای تحمل بار قسمت جدید و همچنین تحمل کل نیروی افقی ناشی از بار لرزه ای پل طراحی شده و در نزدیکی پایه های قبلی بر روی شمع ها بنا شده اند. تکیه گاه های لغزنده (حرکت آزاد) در قسمتی از پل بر روی پایه های قبلی قرار داده شده و تکیه گاه های الاستومتری با آزادی حرکت فقط در جهت طولی بر روی پایه های جدید نصب شده اند.
1-مقدمه
پل رودخانه کوریس که در این مطالعه مورد بررسی قرار می گیرد، قسمتی از جاده قدیمی بین المللی لیماسول-پافوس در نزدیکی کوریون باستانی در اپیسکوپی قبرس است. پل موجود در حدود 50 سال پیش ساخته شده و دارای طول 83.6 متر با 7 دهانه (شکل 1) می باشد. جاده روی آن دارای 1 خط عبوری بوده و بصورت مستقیم در پلان و ارتفاع ساخته شده است. عرض کلی دال (شامل پیاده رو های جانبی) 6.45 متر است...
پل مقاوم سازی ژاکت بتنی
:کلمات کلیدی
Abstract
The main objective of the present study is the assessment and retrofit of an existing road bridge that is located in Cyprus over the river Kouris. In particular the study concerns in a road bridge with seven spans of 10.5 m + 5 * 12.6 m + 10.5 m, a cross section width of 7.10 m and a 5 m piers height that was constructed in the early 50’s. The structural system of the bridge comprises of cast in situ reinforced concrete T-beams and slab deck that is simply supported on masonry piers. According to the new urban plan to design the bridge should now accommodate two lanes per direction, a pedestrian walkway and a cycling lane with total cross section width of new deck 15.60 m. The deck of the bridge widened using for aesthetic reasons the same cross section type and the new T-Beams and slab deck connected monolithically to the existing one. The existing part of the deck was strengthened with reinforced concrete jacketing due to inadequacy in shear resistance. Major challenge of the project posed the existing masonry pier layout that was insufficient to carry the new design seismic forces. New piers, founded on piles, were designed adjacent to the existing piers in order to support the new widened part of the bridge, and also to bear all the horizontal loads arising from the masses of the total deck. Sliding bearings (free movement) placed in the part of the bridge over the existing piers and elastomeric bearings with movement only in the longitudinal direction placed in the new piers.
Keywords:
Bridge Retrofit Bearings Concrete Jacketin
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه مقاوم سازی