چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008987 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
703 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تعیین خصوصیات آزمایشگاهی مرتبط با عملکرد مخلوطهای آسفالتی اصلاح شده با پلی اتیلن ترفتالات در مقابل شیاردارشدگی تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی
عنوان انگليسي
Experimental characterization of rutting performance of Polyethylene Terephthalate modified asphalt mixtures under static and dynamic loads
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در طی دهههای اخیر با افزایش تعداد خودروها و نیز وزن خودروهای روی سطح جاده، روسازی جادهها در معرض آسیبهای بیشتری قرار گرفتهاند که بسیاری از اتفاقات در آنها حتی پیش از عمر بهره برداری موردانتظار روسازی رخ داده است. از این رو، برای حل این مشکل طراحان و مهندسان راه برآن شدهاند تا راه حلهایی برای بهبود خصوصیات روسازی بیابند. یکی از مرسومترین راه حلها ساخت مخلوط آسفالتی با خصوصیات اصلاح شده است. این مقاله به دنبال ارزیابی اثرات استفاده از پلی اتیلن ترفتالات (PET) به عنوان یک ماده اصلاح کنندهی مشخصات مخلوط آسفالتی در سه گام است. در اولین گام، آزمایش وزن مخصوص حجمی، آزمایش مارشال، آزمایش سختی کششی غیرمستقیم و مقاومت کششی غیرمستقیم روی مخلوطهای دارای درصدهای مختلف PET انجام گردید. در دومین گام، تغییرشکل دائمی مخلوطهای آسفالتی اصلاح شده با PET تحت بارهای دینامیکی و استاتیکی ارزیابی شد. در نهایت در گام سوم، روابطی بین نتایج حاصل در گامهای اول دوم یافت شد. نتایج نشان دادند که استفاده از PET به عنوان یک افزودنی میتواند مشخصات مخلوط آسفالتی را تغییر دهد. مخلوطهای اصلاح شده با PET تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی رفتارهای کاملاً متفاوتی داشتند و زمانی که این ماده افزودنی مناسبی برای روسازیهای تحمل کننده بارهای استاتیکی محسوب نشده باشد، افزودنی بهتری است که میتواند مشخصات شیاردارشدگی مخلوط آسفالتی را تحت شرایط بارگذاری دینامیکی بهبود بخشد.
1-مقدمه
در سالهای اخیر، روسازی جادهها در نتیجهی افزایش تعداد و وزن وسایل نقلیه عبور کننده در معرض آسیبهای بیشتری قرار گرفته است. یکی از مرسومترین آسیب جادهای شیاردارشدگی است که اثر زیادی روی عملکرد روسازی جادهای در طی عمر بهره برداریاش میگذارد. شیاردارشدگی تغییرشکل دائمی تجمعی روسازی تعریف میشود که تحت بار اعمالی رخ میدهد (3-1) و در این مورد، لایه آسفالت شدت شیاردارشدگی قابل ملاحظهای نشان داده است (4). شیاردارشدگی نه تنها عمر بهره برداری مخلوط آسفالتی را کاهش نمیدهد، بلکه بر مانورهای اولیه هدایت خودرو اثری منفی میگذارد که ممکن است زندگی مسافرین را در معرض خطر قرار دهد....
مخلوطهای آسفالتی
:کلمات کلیدی
Abstract
During the last decades by increasing vehicles’ number and weights on roads, road pavement has been subjected to greater damages which in many cases occurred even before expected pavement service life. Hence, in order to tackle with this problem road designers and engineers are to find solutions to improve pavement characteristics. One of the most common solutions is constructing asphalt mixture with modified characteristics. This paper aims to evaluate effects of using waste Polyethylene Terephthalate (PET) as a modifier on properties of asphalt mixture in three steps. In the first step, bulk specific gravity test, Marshall test, indirect tensile stiffness modulus test and indirect tensile strength test were conducted on mixtures containing different percentages of PET. In the second step, permanent deformation of PET modified asphalt mixture were assessed under static and dynamic loads. Finally in the last step, relationships were found between the results achieved in the first and second steps. The results showed that using PET as additive can change the properties of asphalt mixture. PET modified mixtures had entirely different behaviors under static and dynamic loadings and when it could not be considered as a proper additive for pavements experiencing static loading, it was a superior additive which can considerably improve rutting properties of asphalt mixture under dynamic loading condition.
Keywords:
Asphalt mixture Waste Polyethylene Terephthalate
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه آسفالت