چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008961 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
759 Kb
حجم فایل فارسی :
536 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
طبقهبندی ترک روسازی براساس فاکتورگیری تانسور
عنوان انگليسي
Pavement crack classification based on tensor factorization ⇑
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله، روش فاکتورگیری تانسور را که یکی از روشهای طبقهبندی ترک در روسازیهاست، ارائه میدهد. چند الگوریتم طبقهبندی ترک وجود دارد و اغلب آنها بر پایه سایر روشهای آموزشی ماشینی هستند. این روشها ممکن است با مشکلات خاص خود همراه باشند که این مشکلات میتوانند خطاهای طبقهبندی و زمانهای طولانی پردازش باشند. تانسورها آرایههای چندبعدی هستند. خاصیت تانسورها طوری است که امکان تحلیل تصاویر را در یک فضای سهبعدی که ابزار تحلیلی قدرتمندتر و دقیقتر را تأمین میکند، فراهم میسازد. میزان دقتی که پس از استفاده از الگوریتم حاصل شد، دلالت بر این دارد که طبقهبندی ترک براساس روش فاکتورگیری تانسور، نوعی طبقهبندی است که میتوان بطور موفقیتآمیز آن را بوسیله آژانسهای ایالتی در سطح ملی و جهانی انجام داد که این آژانسها از سیستمهای پردازش به عنوان بخشی از برنامههای مدیریت روسازی خود بهره میگیرند.
1-مقدمه
سیستمهای زیرسازهای برای کمک به سودمندی جامعه و نیز رشد اقتصادی الزامی هستند. این سیستمها داراییهای متمرکز اصلی هستند که کارکرد مناسب آنها برای پیشرفت جوامع مدرن جهان حیاتی است. این داراییها به مرور زمان، رو به نابودی پیش میروند و هم چنین، نیاز به تعمیرات و نگهداری است تا تضمین شود که در طی عمر خود کارکرد مؤثری خواهند داشت. معمولترین نشانه خرابی در روسازیهای جادهای، ترکخوردگی است. چند نوع ترک مانند ترک طولی، عرضی، ترک تمساحی و ترکهای بلوکی وجود دارد. معمولاً بررسیهای دستی توسط بازرسین مجربی انجام میشود که در مسیر جاده قدم زده و به انواع مختلف ترکها در بخشهای متفاوت جاده با دقت نگاه میکنند....
روسازی
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper presents tensor factorization as a means of classifying cracks in pavements. Several crack classification algorithms exist and they are mostly based on other machine learning methods. These may come with their own problems which may be classification errors and long processing times. Tensors are multidimensional arrays. The nature of tensors enables the analysis of the images to be carried out in a 3D space which ensures a more robust and accurate analysis tool. The levels of accuracy obtained after using the algorithm implies that crack classification based on tensor factorization is one that can be successfully employed by state agencies nationwide and around the world which use digital image processing systems as part of their pavement management programs.
Keywords:
Roads and highways Maintenance and inspection
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی