چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008954 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
562 Kb
حجم فایل فارسی :
168 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
رتبه بندی عملکرد پایداری روسازی ها: روش تصمیم سازی فازی شهودی
عنوان انگليسي
Ranking the sustainability performance of pavements: An intuitionistic fuzzy decision making method
نویسنده/ناشر/نام مجله
Elsevier, Automation in Construction
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 31 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این تحقیق ما به پیشنهاد یک روش تصمیم سازی چند – معیاره فازی که برای رتبه بندی عملکرد پایداری چرخه عمر جایگزین های مختلف روسازی با مخلوط های اسفالتی گرم و سرد، بکار می رود، پرداخته ایم. این روش شامل چهار تکنیک مختلف بود كه عبارتند از: روش TOPSIS (الویت بندی بر اساس شباهت به راه حل ایده آل) جهت انتخاب بهترین جایگزین روسازی، روش انتروپی فازي شهودي جهت شناسایی اهمیت فازها و معیارها، عملگر میانگین هندسی وزن دهی شده فازی شهودی برای ایجاد ماتریس تصمیم گیری فرعی بر اساس وزن صفات و در نهايت عملگر میانگین حسابی وزن دهی شده شهودی برای ساخت یک سوپر ماتریس تصمیم بر اساس وزن فازهای مختلف چرخه عمر.
بر اساس یافته های تحقیقاتی، یک افزودنی ترکیبی ازجنس- موم اسفالت گرم به عنوان بهترین جایگزین در میان جایگزین های روسازی انتخاب شده است همچنین یافته ها نشان می دهد که گزینه آسفالت مخلوط گرم، در میان برترین گزینه ها رتبه دوم را دارا می باشد.
-1مقدمه
به عنوان راه حلی جهت سیستم های رو سازی پایدار، آسفالت های مخلوط گرم (WMAها) علاقمندان بسیاری یافته اند و به عنوان یکی از بهترین فناوری های دوستدار محیط زیست جهت تولید روسازی های آسفالتی مورد توجه قرار گرفته اند [1]. WMA ها بخاطر داشتن شرایط تولید در دماهای پائین تر مورد توجه عموم قرار گرفته اند؛ چرا که انرژی فرایند را به %30 کاهش می دهند [2].
فناوری WMA فواید خویش را در ارتباط با محیط زیست نشان می دهد؛ چرا که به تولید آسفالت در دماهای از 20- پائین تر در مقایسه با آسفالت مخلوط گرم معمول می پردازد [3]...
ارزیابی پایداری چرخه عمر مجموعه های فازی شهودی تصمیم سازی چند-معیاره
:کلمات کلیدی
Abstract
In this research, we proposed a fuzzy multi-criteria decision making method which is applied for ranking the life cycle sustainability performance of different pavement alternatives constructed with hot-mix and warm-mix asphalt mixtures. This method consisted of four different techniques such as the Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS) method to select the best pavement alternative, the intuitionistic fuzzy entropy method to identify the importance of phases and criteria, the intuitionistic fuzzy weighted geometric averaging operator to establish a sub-decision making matrix based on weights of attribute, and the intuitionistic fuzzy weighted arithmetic averaging operator to build a super decision matrix depending on weights of different life cycle phases. Based on research findings, a synthetic wax-type warm-mix asphalt additive is selected as the best alternative among the pavement alternatives. In addition, conventional hot-mix asphalt is found to be the second best option compared to other mixtures.
Keywords:
Life cycle sustainability assessment Intuitionistic fuzzy sets Multi-criteria decision making
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی