چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008949 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
578 Kb
حجم فایل فارسی :
558 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
ارزیابی عملکرد روسازی با مصالح آسفالت بازیافتی در لایه های مختلف
عنوان انگليسي
Evaluation of pavement performance for reclaimed asphalt materials in different layers
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در کشور چین و به ویژه در مناطق توسعه یافته این کشور، اغلب بزرگراه هایی که از جنس روسازی آسفالتی هستند با مشکلات جدیی از قبیل شیارشدگی در دمای بالا، ترک خوردگی در دمای پایین، خرابی رطوبتی و ترک خوردگی خستگی مواجه هستند. از طرف دیگر موضوع نگهداری و بهسازی روسازی های موجود از مهمترین مشکلات قابل رسیدگی برای اداره راه و ترابری کشور است. هدف از این تحقیق بررسی عملکرد روسازی در موارد استفاده از مصالح آسفالت بازیافتی(RAP) در لایه های بالایی و وسطی روسازی است. این عمل با مقایسه روسازی در دو حالت استفاده یا عدم استفاده از این مصالح انجام شده است. جهت ارزیابی عملکرد روسازی آسفالتی، چهار آزمایش مختلف شامل آزمایش خزش دینامیکی، آزمایش خمش نیم دایره ای(SCB)، آزمایش کشش غیرمستقیم دوره ذوب یخبندان و آزمایش خستگی نیم دایره ای انجام شده است. با توجه به نتایج آزمایشها نشان داده شد که عملکرد مخلوط RAP در دماهای بالا کاهش مییابد زیرا این مخلوط دارای دانه بندی کوچکتری است و درصدهای دانه های کوچک به نسبت دانه های بزرگ در این مخلوط بیشتر است. نتایج آزمایش SCB نشان داد که مخلوط RAP در دماهای پایین عملکرد مناسبی ندارد و همچنین نشان داده شد که نوع دانه بندی تاثیر اندکی بر روی عملکرد روسازی در دماهای پایین دارد در حالیکه نوع قیر مخلوط آسفالتی تاثیر قابل ملاحظه ای در این عملکرد دارد. مخلوط RAP در مقایسه با یک مخلوط آسفالتی معمولی، عملکرد خستگی و پایداری رطوبتی کمتری دارد و همچنین در برابر تنش آسیب پذیرتر است.
1-مقدمه
در اوایل دهه 1980 کشور چین مقدمات بهسازی سیستم بزرگراهی موجود را آغاز کرد و در سال 2000 به طور گسترده ای سیستم بزرگراهی کشور توسعه یافت. بر طبق آخرین آمار سال 2017، کشور چین با دارا بودن بیش از 130 هزار کیلومتر سیستم بزرگراهی، در جهان در رتبه اول قرار دارد. اغلب بزرگراه های کشور چین و به ویژه در مناطق توسعه یافته این کشور، از جنس روسازی آسفالتی است. اکنون این روسازی ها با مشکلات جدی از قبیل شیارشدگی در دمای بالا، ترک خوردگی در دمای پایین، خرابی رطوبتی و ترک خوردگی خستگی مواجه هستند. بنابراین موضوع نگهداری و بهسازی این سیستم بزرگراهی یکی از مهمترین معضلات اداره راه و ترابری کشور چین در آینده است....
عملکرد روسازی مخلوط RAP آزمایش خزش دینامیکی آزمایش خمش نیم دایره ای
:کلمات کلیدی
Abstract
Most of highways with asphalt pavements in China, especially in the developed areas, are facing serious pavement distresses such as rutting at high temperatures, cracking at low temperatures, moisture damage and fatigue cracking. The maintenance and rehabilitation of existing pavements has been the most urgent problem to solve for the transportation department. This paper aims to study the pavement performance of Reclaimed Asphalt Pavements (RAPs) materials in the top and middle layers, compared with the corresponding new asphalt mixtures with or without the same initial gradation as RAP mixtures. Four laboratory tests, including dynamic creep test, semi-circular bending (SCB) test, freeze-thaw indirect tension test and semi-circular fatigue test, were adopted to evaluate the pavement performance of asphalt mixtures. Based on the results of laboratory tests, it was found that high temperature performance of RAP mixtures declined due to the finer gradation, which means the coarse aggregates decreased and fine aggregates increased. The SCB test results showed that RAP mixtures performed worse at low temperatures, and the gradation had little impact while the asphalt binder had a large contribution to the low temperature performance. The moisture stability and fatigue performance of RAP mixtures also declined and the fatigue life had worse susceptibility to stress compared with the new asphalt mixtures.
Keywords:
Pavement performance RAP mixtures Dynamic creep test
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی