چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008948 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
722 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر
عنوان انگليسي
Performance enhancement of porous asphalt pavement using red mud as alternative filler
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
آسفالت متخلخل مخلوطی است که معمولا دارای فضای خالی 18 درصد یا بیشتر است. خاصیت تخلخل جهت عملکردهای اکولوژیکی آسفالت متخلخل نظیر زهکشی آب، کاهش آلودگی صوتی و تصفیه آبهای جاری ضروری است. اگرچه در بعضی مواقع ساختار متخلخل باعث ایجاد خرابی های ساختاری میشود. این خرابی ها که شامل شبارشدگی، دانه دانه شدن و کلوخه شدن محل تخلخل ها میشود، معمولا در ناحیه ها با بارگذاری سنگین و با سرعت زیاد وسایل نقلیه صورت میگیرد. دلیل اصلی دانه دانه شدگی و شیارشدگی حساسیت دمایی و عدم چسبندگی مخلوط آسفالتی خصوصا در ناحیه ها با بارگذاری سنگین مکرر است. در این تحقیق در ابتدا شش مخلوط آسفالتی با دو نوع فیلر(پودر سنگ آهک و خاک رس) و سه نسبت قیر-فیلر(نسبت FB) آماده شده است(3/0، 6/0، 9/0). سپس خصوصیات رئولوژیکی مخلوطها توسط ویسکوزیته بروکفایلد، معیار قیر سوپرپیو در دمای بالا ، ریکاوری خزش ناشی از تنش چندگانه و رئومتر تیر خمشی بررسی شده است. همچنین در این تحقیق اثر نوع فیلر و نسبت قیر-فیلر بر روی فضای خالی، نفوذپذیری، عملکرد چسبندگی و مقاومت در برابر دانه دانه شدن بررسی شده است. در نهایت آزمایش سطح تماس چرخ هامبورگ و آزمایش کانتابرو در سه حالت(استاندارد، اشباع در آب و پیرشدگی) انجام شده است. این آزمایشها جهت تایید عملکرد بهتر فیلر خاک رس در برابر خرابی های شیارشدگی و دانهدانهشدن در مقایسه با پودر سنگ آهک انجام شده است. با استفاده از نتایج نشان داده شده است که آسفالت متخلخل با فیلر خاک رس و نسبت FB=0.9 ، دارای عملکرد بهتری در برابر خرابی شیارشدگی و دانه دانه شدن است.
1-مقدمه
روسازی آسفالت متخلخل(PA) در ابتدا به عنوان لایه اصطکاکی با دانه بندی باز(OGFC) شناخته میشد. در آمریکا از زمان دهه 1950 از این نوع آسفالت در مناطق گوناگون، با هدف کاهش آلودگی صوتی و بهبود اصطکاک سطح استفاده میشد[1]. این آسفالت با استفاده از ساختار متخلخلی که دارد باعث زهکشی آبهای سطحی شده و رانندگی در شرایط مرطوب را بهبود میبخشد. این موضوع سبب کاهش پدیده هیدروپلانینگ و کاهش ترشح و پاشیدگی آب در پشت وسایل نقلیه میشود. این ساختار همچنین باعث کاهش آلودگی صوتی و بهبود شرایط اصطکاکی در مواقع رطوبتی میشود[2]. اگرچه در بعضی مواقع به دلیل عملکرد نامطلوب و ناکافیبودن دوام این آسفالت خرابی هایی نظیر شیارشدگی، دانه دانه شدگی و کلوخه شدن تخلخل ها اتفاق میافتد[3]. در طی سالهای اخیر بهبودهای قابل توجهی در روسازی آسفالت متخلخل ایجاد شده است این بهبودها شامل دانهبندی، نوع قیر و مخصوصا تولید آسفالت اصلاح شده پلیمری با ویسکوزیته بالا است...
روسازی آسفالت متخلخل مخلوط آسفالتی خاک رس چسبندگی
:کلمات کلیدی
Abstract
Porous asphalt pavement material is a special asphalt mixture with a void content of 18% or more. The porosity is essential to the ecological functions of porous asphalt pavement, i.e., water drainage, noise reduction, water purification. However, the porous structure of pavement also has caused some structural defects. Rutting, raveling and void clogging hindered its popularization in heavy-load and high-speed field. The major cause of the raveling and rutting is the temperature sensitivity and a lack of adhesion of asphalt mortar, especially under repeated heavy load from vehicles. Firstly, this study prepares six types of asphalt mortar including two types of fillers (limestone powder and red mud) and three filler bitumen ratios (0.3, 0.6, 0.9). Secondly, the rheological properties of asphalt mortar are investigated through Brookfield Viscosity, Superpave high temperature binder criteria G⁄/sind, Multiple Stress Creep Recovery and Bending Beam Rheometer. Thirdly, this study investigated the effect of filler type and filler-bitumen ratio (FB ratio) on the air void, permeability, adhesion performance and raveling resistance. Finally, Hamburg Wheel Tracking Test and three types of Cantabro Tests (standard, water immersion and aging) are performed to confirm that the raveling and rutting resistance performance of red mud is better compared to the widely used limestone powder. The results indicate that the performance of porous asphalt with red mud filler at 0.9 FB ratio exhibited enhanced performance for raveling and rutting resistance.
Keywords:
Porous asphalt pavement Asphalt mortar Red mud
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه آسفالت