چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008947 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
851 Kb
حجم فایل فارسی :
557 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی اثر تغییرات دما بر مقاومت لغزندگی روسازی فرودگاه ها
عنوان انگليسي
Investigating the effect of temperature variations on the measured airfield pavement skid resistance
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
معمولا دمای فرودگاه ها در محدوده بین 30- تا 50+ درجه سانتیگراد قرار دارد. بنابراین اصلاح مقاومت لغزندگی اندازه گیری شده در دمای فرودگاه ها امری ضروری است. در این راستا چندین دال آسفالتی توسط وسیله پاندول انگلیسی(BPT) مورد آزمایش قرار گرفته است. جهت انجام آزمایش مقاومت لغزندگی در دماهای زیر صفر از مایع مخصوصی استفاده شده است. نتایج آزمایش های این تحقیق جهت توسعه مدل اصلاح کننده به کار رفته است که اپراتورهای فرودگاه میتوانند با استفاده از آن مقاومت لغزندگی روسازی فرودگاه در دماهای مختلف را مورد سنجش قرار دهند. از آنجایکه که در این تحقیق از دماهای زیر صفر نیز برای بررسی مدلهای اصلاحی و سنجش مقاومت لغزندگی استفاده شده است بنابراین نتایج این تحقیق میتواند منحصر به فرد و مهم باشد.
1- مقدمه
معمولا ایمنی روسازی ها با استفاده از چندین مولفه ارزیابی میشود که مقاومت لغزندگی یکی از مهمترین این فاکتورها است. عدم مقاومت لغزندگی کافی در بعضی از موقعیتها به ویژه در مناطقی که آب در هر شکلی وجود دارد، باعث به وجود آمدن خطرات جدی از لحاظ ایمنی میشود[1]. مقاومت لغزندگی مناسب در سطح روسازی یک ویژگی حیاتی برای ایمنی بزرگراه ها است[2]. المنصور در تحقیقی بر نقش اساسی مقاومت لغزندگی در کاهش تصادفات تاکید دارد[3]. با توجه به تحقیق انجام شده در بریتانیا نتیجه گرفته شد که عدم مقاومت لغزندگی علت اصلی یا یکی از دلایل اصلی موثر بر بیش از یک چهارم تصادفات جاده های خیس و مرطوب است...
روسازی آسفالتی مقاومت لغزندگی
:کلمات کلیدی
Abstract
Airfield temperatures can range between -300C and +50 °C. Therefore, it is critical to correct the measured skid resistance values for field temperatures. To achieve this, several asphalt slabs were prepared and tested using the British Pendulum Tester. A special fluid was used to conduct skid resistance tests at below freezing temperatures. Test results were used to develop correction models for skid resistance under temperature variations, to be used by airfield operators. The results of this research are unique and important where it is the first time to include below freezing temperatures in skid resistance measurements and correction models.
Keywords:
Asphalt pavement Skid resistance Temperature variations Correction factor
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه مقاومت لغزندگی