چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008945 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
763 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی رفتار انعطاف پذیر و مقاومت لایه روسازی در مواقع استفاده از خاکستر زغال سنگ اصلاح شده با آهک
عنوان انگليسي
Strength and resilient behavior of lime modified pond ash as pavement layer
نویسنده/ناشر/نام مجله
Materials Today: Proceedings
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
امروزه شرکت های راه سازی در جهت تهیه مصالح با چالش های مختلفی روبه رو هستند. از یک طرف با کمبود مصالح اولیه ساخت مواجه هستند و از طرف دیگر بحث نحوه مدیریت تولید خاکستر زغالسنگ از کارخانه های حرارتی مربوطه در میان است. اما به هر حال استفاده از خاکستر زغالسنگ در مقیاس زیاد در ساخت روسازی می تواند مشکلات تهیه مصالح را کاهش دهد. در این مقاله سعی شده است تا رفتارهای علمی و مهندسی روسازی در مواقع استفاده از خاکستر زغالسنگ معمولی و اصلاحشده با آهک به عنوان ماده اولیه ساخت بررسی شود. پارامترهای مورد بررسی در این تحقیق شامل مقاومت فشاری محدودنشده(UCS)، نسبت باربری کالیفرنیا(CBR) و مدول برجهندگی(MR) میشود. با توجه به نتایج مشخص شد که افزودن آهک میتواند خصوصیات UCS ،CBR و MR خاکستر زغالسنگ را بهبود ببخشد. قابل ذکر است که مقادیر MR به دست آمده در این تحقیق توسط مدل های مبتنی بر تنش تحقیق های قبلی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته است.
1- مقدمه
در سالهای اخیر به دلیل کاهش منابع طبیعی، دسترسی به مصالح مرسوم ساخت و ساز با مشکل اساسی مواجه شده است. بخش راه و جاده نیز به عنوان یکی از شاخه های اصلی ساخت و ساز، نیاز گسترده ای به مصالح طبیعی مثل شن، ماسه و سنگدانه شکسته دارد. از طرف دیگر کارخانه ها و واحدهای تولیدی با مشکل مدیریت پسماندهای محصولات مواجه هستند....
خاکستر زغال سنگ آهک روسازی مقاومت سختی
:کلمات کلیدی
Abstract
The scarcity of conventional materials for road constructions on one side and management of production of coal ash (pond ash) from thermal power plants is on the other side are the significant challenges faced by the construction industries. Therefore, the use of pond ash as pavement construction material in bulk quantity could minimize these issues. In this context, an attempt has been made to understand the engineering behavior of untreated and lime treated pond to ascertain its feasibility in pavement applications. The engineering parameters considered in the study include unconfined compression strength (UCS), California bearing ratio (CBR) and resilience modulus (MR). From the results obtained, it was observed that the addition of lime has contributed to enhancement UCS, CBR and MR of pond ash. Further, the obtained MR values were validated against the stress-dependent models established by the previous researches. Ó2020 Elsevier Ltd. All rights reserved. Selection and peer-review under responsibility of the scientific committee of the 3rd International Conference on Innovative Technologies for Clean and Sustainable Development.
Keywords:
Pond ash Lime Pavement Strength Stiffness
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی