چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008931 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
طراحی شمع های اتکایی در خاک های ماسه ای
عنوان انگليسي
Design of driven piles in sand
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 22 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 42 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
برآورد ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک های ماسه ای شامل عدم اطمینان قابل ملاحظه ای می باشد و از این رو قوانین طراحی با فرآیند های فیزیکی موجود مطابقت ندارند. این مقاله به بررسی دانش موجود در مورد عوامل تعیین کننده ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک ماسه ای پرداخته و چارچوب جدیدی را برای طراحی که در برگیرنده فرآیند های طراحی متناسب با پایگاه داده موجود از نتایج آزمایش بار بوده و همچنین نسبت به انجام اصلاحات در پایگاه داده و ارائه یک پایگاه داده جدید منطبق می باشد، ترسیم می کند. این چارچوب در برگیرنده اثرات تنش محبوس بر روی خصوصیات اصطکاکی و تراکم پذیری ماسه و همچنین بر روی ظرفیت باربری می باشد. با توجه به مشاهدات میدانی، می توان فرض کرد که اصطکاک میله موجب کاهش کوبش شمع نسبت به یک موقعیت مشخص نسبت به مقدار حداکثر اولیه مرتبط با ظرفیت باربری نهایی موضعی می شود. روش طراحی نهایی با داده های میدانی مقایسه شده و اثرات عواملی همچون جهت بارگذاری، مورد بحث قرار می گیرند.
1-مقدمه
ظرفیت محوری شمع های اتکایی کوبیده شده در خاک های ماسه ای به عنوان یکی از پر بحث ترین قسمت ها در مورد عدم اطمینان موجود در طراحی شالوده ها به شمار می آید. آیین نامه های طراحی مانند آیین نامه های منتشر شده توسط انجمن نفت آمریکا (API، 1984،1991) به طور کلی با فرآیند های فیزیکی که نشان دهنده ظرفیت واقعی شمع می باشد، مطابقت ندارند. به طور مثال مشاهدات آزمایشگاهی در مورد کاهش تدریجی نرخ افزایش ظرفیت شمع با عمق مدفون امکان اعمال مقادیر حدی ظرفیت باربری انتهایی و اصطکاک شمع فراتر از عمق بحرانی را میسر ساخته است. با این حال، پروفیل های جزئی از اصطکاک میله تمایل به نشان دادن جهت مخالف با مقادیر حداکثر در مجاورت نوک شمع و مقادیر کمتر در نزدیکی سطح زمین را دارند...
ظرفیت باربری شمع ها
:کلمات کلیدی
Abstract
Estimation of the axial capacity of piles driven into sand involves considerable uncertainty, and design rules are generally not consistent with the physical processes involved. This Paper reviews current understanding of the factors that determine the axial capacity of piles driven into sand, and out- lines a new framework for design which takes account of the physical processes, is consistent with the existing database of load test results, and is sufficiently flexible to permit refinement as new data become available. It allows for the effects of confining stress on the frictional and compressibility characteristics of sand, and hence on end- bearing capacity. In keeping with field observations, shaft friction is assumed to degrade with driving of the pile past a particular location, from an initial maximum value linked to the local end-bearing capacity. The resulting design approach is compared with field data, and effects of factors such as the direction of loading are discussed.
Keywords:
bearing capacity design failure piles sands
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه شمع