چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008928 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
534 Kb
حجم فایل فارسی :
606 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
ارزیابی هزینه های مورد انتظار برای نگهداری سازه های در حال خراب شدن در طول چرخه عمر
عنوان انگليسي
Evaluation of Expected Life-Cycle Maintenance Cost of Deteriorating Structures
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Structural Engineering
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 23 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در جهانی که منابع مالی با نیازِ رو به رشد برای نگهداری سازه های در حال خراب شدن، هم گام نیستند، این امر ضروری به نظر می رسد که تصمیمات مربوط به نگهداری طوری اتخاذ شوند که به بهترین شکلِ ممکن از منابع مالی محدود استفاده شود. تصمیم گیرندگان بایستی هزینه های مورد انتظار نگهداری در طول چرخه عمر سازه های رو به خراب شدن را ارزیابی کنند و از روش های سود/ هزینه برای دستیابی تخصیص منابع بهینه استفاده کنند. این مقاله روشی برای ارزیابی هزینه های مورد انتظار برای تعمیر و نگهداریِ سازه های رو به خرابی در طول چرخه عمرشان با در نظرگیری عدم قطعیت های مربوط به استفاده از فعالیت های نعمیرات و نگهداری مطرح می کند. از این روش می توان برای تعیین تعداد مداخلات نگهداری برای یک سازه رو به خرابی یا یک گروه سازه رو به خرابی در طول یک بازه زمانی مشخص و همچنین هزینه های مورد انتظار نگهداری استفاده کرد. این روش هم برای زیرساخت های عمرانی جدید و هم برای زیرساخت های عمرانی موجود با روش های گوناگون نگهداری مناسب است. هدف نهایی، ارزیابی هزینه های استراتژی های مختلف نگهداری و تعیین روند نگهداری بهینه در طول یک بازه زمانی مشخص است. در شکل حاضر، خط اول کاربرد این روش مربوط به پل های بزرگراه ها است. اگرچه از این روش می توان برای هر نوع سازه یا گروه سازه ای که نیازمند نگهداری و تعمیر در آینده قابل پیش بینی است، استفاده کرد. روشِ مطرح شده می تواند برنامه ریزی شود و در یک بسته نرم افزاری موجود برای هزینه های چرخه عمر زیرساخت های عمرانی ثبت شود. به منظور بیان روش مورد نظر و همچنین بیان بازدهی هزینه مداخلاتِ نگهداری و تعمیراتِ پیشگیری کننده، یک گروه پل بتن مسلح موجود تحلیل شده است.
1-مقدمه
اغلب سیستم های سازه ای به منظور حفظ عملکردشان نیازمند مدیریت مناسب در طول چرخه عمرشان هستند. تصمیم گیرندگان باید تصمیم بگیرند که چه زکانی و چگونه تعمیرات، بازسازی، جایگزینی انجام شود و یا تجهیزات رو به خرابی منقضی شوند. برای برآورد هزینه های منطقی برای نگهداری سازه های رو به خرابی در طول عمر بهره برداریشان و همچنین برای کمک به تصمیم گیری مدیران به بهترین نحو، نیاز به استفاده از روش های ارزیابی هزینه های موثر است (FHWA 2000). معمولا هزینه ساخت، هزینه بازرسی، هزینه نگهداری، هزینه کاربر و هزینه خراب کردن برای تحلیل هزینه های چرخه عمرِ سازه های رو به خرابی ضروری هستند (چانگ و شینوزوکا 1996؛ انگ و د لئون 1997؛ فرنگوال و همکاران 1997، 2000؛ انگ و همکاران 1998a،b؛ داس 1998، 2000؛ مائونس ال تی دی و آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل 1998، 1999؛ انرایت و فرانگوال 1999؛ فرانگوال 1999؛ فرانگوپال و داس 1999؛ والبنک و همکاران 1999)...
نگهداری سازه چرخه عمر سازه
:کلمات کلیدی
Abstract
In a world where financial resources do not keep pace with the growing demand for maintenance of deteriorating structures, it is imperative that those responsible for maintenance decisions make the best possible use of limited financial resources. Decision makers have to evaluate the expected life-cycle maintenance cost of deteriorating structures and use benefit/cost techniques for finding the optimal resource allocation. This paper proposes a methodology for the evaluation of expected life-cycle maintenance cost of deteriorating structures by considering uncertainties associated with the application of cyclic maintenance actions. The methodology can be used to determine the expected number of maintenance interventions on a deteriorating structure, or a group of deteriorating structures, during a specified time horizon and the associated expected maintenance costs. The method is suitable for application to both new and existing civil infrastructures under various maintenance strategies. The ultimate objective is to evaluate the costs of alternative maintenance strategies and determine the optimum maintenance regime over a specified time horizon. In its present format, the first line of application of the method is for highway bridges. However, the method can be used for any structure, or group of structures, requiring maintenance in the foreseeable future. The proposed method can be programmed and incorporated into an existing software package for life-cycle costing of civil infrastructures. An existing reinforced concrete bridge stock is analyzed to illustrate the proposed methodology and to reveal the cost-effectiveness of preventive maintenance interventions.
Keywords:
Life cycle Rehabilitation Structural analysis Maintenance
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه مدیریت ساخت