چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008921 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
9 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
شبیه سازی آتش ناشی از ضربه یا انفجار در پانل PSC دو جهته با لحاظ نمودن محدودسازی بتن و اثر تکه شدگی
عنوان انگليسي
Impact or blast induced fire simulation of bi-directional PSC panel considering concrete confinement and spalling effect
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 18 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 30 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در سال های اخیر، چندین تراژدی مربوط به انفجار و تصادف ناشی از حملات نظامی، بمب گذاری تروریستی و تصادف وسایل نقلیه در سرتاسر جهان رخ داده است. اما، تحقیق بر روی سازه های بتن پیش تنیده (PSC) مانند مجراهای محدود بتنی پیش تنیده (PCCV) و مخزن های ذخیره سازی LNG تحت بارگذاری شدید مانند سناریوهای بارگذاری های ضربه، انفجار و آتش بطور کافی صورت نگرفته است. بالاخص تحقیق بر روی آتش محتمل ثانویه بعد از انفجار بمب یا تصادف اتفاقی به سازه های بتنی انجام نشده است، در حالیکه اغلب تحقیقات گذشته مربوط به بارگذاری های شدید در سازه ها، پیرامون تحقیقات رویداد بارگذاری شدید ایزوله ایده آل متمرکز بوده اند. بنابراین در این مقاله، پانل PSC مانند دیوار PCCV و مخزن نگهداری LNG بصورت تحلیلی تحت سناریوهای ترکیبی ضربه-انفجار-آتش ارزیابی شده است. برای شبیه سازی تحلیلی رفتار بارگذاری ضربه یا انفجار و آتش پانل PSC، به ترتیب برنامه تجاری آنالیز المان محدود LS-DYNA و MIDAS FEA استفاده شده اند. سپس، یک روش شبیه سازی با ارتباط دادن LS-DYNA و MIDAS FEA با استفاده از الگوریتم حذف المان پیشنهاد شده است تا آنالیزهای المان محدود صریح و ضمنی (FEA) تلفیق شوند تا آنالیز سازهای سناریوی بارگذاری آتش ناشی از ضربه یا انفجار اجرا شود. سپس نتایج شبیه سازی از نمونه های RC و PSC با اعمال بارگذاری های آتش ناشی از انفجار یا آتش ناشی از برخورد با نمونه های RC و PSC آسیب ندیده، مقایسه شدهاند. نتایج نشان داده است که پانل PSC آسیب شدید بیشتری در اثر آتش بخاطر اثر محدودسازی نیروهای پیش تنیده داشته است. اثر محدودسازی، بخاطر فشردگی بتن، هدایت حرارتی بتن را افزایش داده است. همچنین، تکه شدگی بتن ناشی از بارگذاری ضربه و متعاقب آن بارگذاری آتش در مدل شبیه سازی با استفاده از روش حذف المان پیشنهاد شده در این مقاله، اجرا شده است. نتایج شبیه سازی حاصل شده از روش شبیه سازی پیشنهادی بخوبی با نتایج تست آتش ناشی از ضربه، تطابق دارد.
1- مقدمه
تصادف برخورد یا حملات تروریستی منجر به انفجار زیان بار یا آتش فاجعه بار سازه ها و تاسیسات میشوند. بالاخص، یک رویداد مجزای ثصادف بار شدید منجر به تلفات انسانی و آسیب به املاک میگردد. علاوه بر این، از آنجایی که ساختن سازه های بزرگ تر، بلندتر، پیچیده تر و تخصصی تر در حال تبدیل شدن به رسم معمول در سراسر دنیا هستند، ریسک های ناشی از تصادف ای آتش و ضربه شدید بطور پیوسته در حال افزایش است. ریسک بالاتر رخ دادن تصادفات آتش ناشی از ضربه یا انفجار در مناطق پر جمعیت، باعث اضطراب اجتماعی و نگرانی عمومی راجع به خرابی فاجعه بار سازه ها و تاسیسات شده است. با شناختن نیاز به سیستم جلوگیری از فاجعه برای سازه ها در برابر سناریوهای بارگذاری شدید، مطالعات عددی برای ارزیابی خطر سناریوهای ضربه، انفجار و آتش و همچنین برای توسعه روش های کنترل فاجعه اخیرا صورت گرفته است [1-6]. اما، این تحقیقات به پژوهش های تحلیلی و آزمایشگاهی بر روی سازه بتنی در معرض یک رویداد شدید منفرد ناشی از یک ضربه، انفجار یا آتش مستقل محدود بوده اند....
بتن پیش تنیده
:کلمات کلیدی
Abstract
In recent years, numerous explosion and collision related tragedies due to military attack, terrorist bombing, and vehicle accident have occurred all over the world. However, researches on Prestressed Concrete (PSC) infrastructures such as Prestressed Concrete Containment Vessels (PCCVs) and LNG storage tanks under extreme loading such as impact, blast, and fire loading scenario are not being studied sufficiently. Especially, researches on possible secondary fire after bomb explosion or accidental collision on concrete structures has not been performed, while most of the past researches related to extreme loadings on structures focused on ideal isolated extreme loading event researches. Therefore, in this study, the PSC panel such as wall of PCCV and LNG storage tank is analytically evaluated under impact-blast-fire combined loading scenarios. For the analytical simulations of impact/blast and fire loaded behavior of the PSC panel, commercial finite element analysis program of LS-DYNA and MIDAS FEA, respectively, were used. Then, a simulation procedure coupling LS-DYNA and MIDAS FEA using element elimination algorithm is proposed to couple explicit and implicit finite element analyses (FEA) to perform structural analysis of impact or blast induced fire loading scenario. Then, the simulation results from the PSC and RC specimens applied with impact induced fire or blast induced fire loadings were compared with those of undamaged PSC and RC specimens. The results showed that PSC panel was more severely damaged from the fire due to the confining effect of prestressing forces. Confining effect increased the thermal conductivity of concrete due to compaction of concrete. Also, the spalling of concrete caused by impact loading followed by fire loading were implemented to the simulation model using the element elimination procedure proposed in the study. The simulation results obtained from the proposed simulation procedure agree well with the impact induced fire test results.
Keywords:
Prestressed concrete
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه بتن پیش تنیده