دانلود مقاله ترجمه شده اثر بارگذاری افقی بر عملکرد روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی در مناطق با بارگذاری سنگین


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008915 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2008915
سال انتشار:
2017
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
686 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اثر بارگذاری افقی بر عملکرد روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی در مناطق با بارگذاری سنگین

عنوان انگليسي

Effect of horizontal loading on RCC-base composite pavement performance at heavy duty area

نویسنده/ناشر/نام مجله

Construction and Building Materials

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی به عنوان یک گزینه ساختاری قوی و اقتصادی جهت عبور ترافیک در مناطق با بارگذاری سنگین از قبیل بندرها و ترمینال­ های بارگیری معرفی می­شود. این نوع از روسازی اثر کرنش کششی بحرانی را حذف می کند که در نتیجه آن باعث جلوگیری از وقوع ترک های خستگی از بالا به پایین در لایه آسفالت روسازی می شود. علاوه بر این، دیگر خرابی ها مثل ترک خوردگی از بالا به پایین و گسیختگی چسبندگی بین لایه ای بر عملکرد روسازی تاثیر مخرب می گذارند و عمر روسازی را کاهش می­دهند. در سیستم روسازی چند لایه ای، بارگذاری افقی که ناشی از اصطکاک بین تایر و روسازی است و در طول مدت زمان ترمزگیری یا شتاب­ گیری وسایل نقلیه به وجود می­آید؛ اثر قابل ­توجهی در شکل­ گیری ترک­ های از بالا به پایین در لایه آسفالت دارد و همچنین باعث جداشدگی در محل اتصال بین دو لایه می­شود. در ناحیه ها با بارگذاری سنگین؛ وسایل نقلیه بارگیر مرتبا بر روی روسازی ترمز یا شتاب می­گیرند، بنابراین اثر بارگذاری افقی بر روی ترک­های از بالا به پایین و رفتار چسبندگی بین دو لایه آسفالتی و بتنی در سیستم روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی باید به صورت عددی مورد بررسی قرار گیرد. در این تحقیق، برای ارزیابی ترک از بالا به پایین و رفتار چسبندگی بین لایه ­ای، به ترتیب کرنش افقی روی لایه آسفالت و تنش برشی بین لایه آسفالت و بتن در مدل المان محدود محاسبه شده است. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که اعمال بارگذاری افقی ممکن است باعث ایجاد ترک از بالا به پایین و جداشدگی در بین دو لایه شود. همچنین عامل دما نیز ممکن است یک اثر قابل توجهی بر ترک­های از بالا به پایین در لایه آسفالت داشته باشد.

1-مقدمه

مناطق با بارگذاری سنگین از قبیل بنادر و ترمینال ­های بارگیری، محموله های باری را از حمل و نقل دریایی به زمینی و بالعکس منتقل می کنند. در این مکان ها برای حمل بارهای سنگین توسط وسایل نقلیه بارگیر و همچنین برای ایجاد یک جریان ترافیکی منظم و مطمئن در روند انتقال بار، روسازی نقش مهمی را ایفا می­کند. در این موارد در کشورهای اروپایی و آمریکا به طور گسترده روسازی مرکب با لایه آسفالتی و اساس صلب مورد استفاده قرار می­گیرد زیرا این روسازی دارای عمر زیاد، آلودگی صوتی کم، سطح صاف، اصطکاک زیاد، ظرفیت باربری بالا و حداقل عملیات نگهداری است..

 

بارگذاری افقی روش المان محدود :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

RCC-base composite pavement is reported as an economical and strong structural alternative to carry heavy traffic in heavy duty area such as port or container terminal. This pavement system has ability to eliminate the critical tensile strain that induces the bottom-up fatigue cracking of asphalt surface course. Other issues such as top-down cracking in asphalt surface and interfacial bonding failure may also influence and reduce the life and functionality of the pavement. In multi-layer pavement system, horizontal loading created by tire-pavement friction during brake or acceleration of vehicle is found to be an essential effect that induces top-down cracking in asphalt surface and interlayer debonding. In heavy duty area, handling vehicles frequently stop or accelerate on pavement, thus effect of horizontal loading on top-down cracking and AC/RCC interfacial bonding behavior in RCC-base composite pavement system should be numerically investigated. In this study, horizontal strain on the top of asphalt surface and AC/RCC interfacial shear stress are computed in FEM to evaluate top-down cracking and bonding behavior, respectively. This study shows that top-down cracking and bonding failure in composite pavement system may occur since horizontal loading is applied. Also, temperature may have a significant effect on top-down cracking of asphalt surface.

Keywords: Horizontal loading Finite element method Top-down cracking Interfacial bonding
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی عمران و نقشه برداری > مقاله های مهندسی عمران و نقشه برداری و ترجمه فارسی آنها > اثر بارگذاری افقی بر عملکرد روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی در مناطق با بارگذاری سنگین
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید