چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008915 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
686 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
اثر بارگذاری افقی بر عملکرد روسازی مرکب با اساس بتن غلتکی در مناطق با بارگذاری سنگین
عنوان انگليسي
Effect of horizontal loading on RCC-base composite pavement performance at heavy duty area
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
Abstract
RCC-base composite pavement is reported as an economical and strong structural alternative to carry heavy traffic in heavy duty area such as port or container terminal. This pavement system has ability to eliminate the critical tensile strain that induces the bottom-up fatigue cracking of asphalt surface course. Other issues such as top-down cracking in asphalt surface and interfacial bonding failure may also influence and reduce the life and functionality of the pavement. In multi-layer pavement system, horizontal loading created by tire-pavement friction during brake or acceleration of vehicle is found to be an essential effect that induces top-down cracking in asphalt surface and interlayer debonding. In heavy duty area, handling vehicles frequently stop or accelerate on pavement, thus effect of horizontal loading on top-down cracking and AC/RCC interfacial bonding behavior in RCC-base composite pavement system should be numerically investigated. In this study, horizontal strain on the top of asphalt surface and AC/RCC interfacial shear stress are computed in FEM to evaluate top-down cracking and bonding behavior, respectively. This study shows that top-down cracking and bonding failure in composite pavement system may occur since horizontal loading is applied. Also, temperature may have a significant effect on top-down cracking of asphalt surface.
Keywords:
Horizontal loading Finite element method Top-down cracking Interfacial bonding
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی بتن غلتکی