چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008913 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی اثر زاویه داری ریزدانه ها بر روی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی با استفاده از آزمایش بارگذاری تسریع شده روسازی
عنوان انگليسي
Effect of fine aggregate angularity on skid-resistance of asphalt pavement using accelerated pavement testing
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این تحقیق اثر زاویه داری ریزدانه ها(FAA) بر روی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی بررسی شده است. در این راستا از چهار نوع سنگدانه ریز با مقادیر متفاوت FAA، به صورت جداگانه در بتن آسفالتی(AC) و آسفالت سنگدانه ای(SMA) استفاده شده است. جهت شبیه سازی اثر بارگذاری ترافیک بر روی مقاومت لغزندگی مخلوط های متراکم شده از شبیه ساز سیار بارگذاری مدل(MMLS3) استفاده شده است. بعد از اعمال دورهه ای بارگذاری، مقاومت لغزندگی مخلوطه ای آسفالتی با استفاده از آزمایش لکه گیری ماسهای و آزمایش عدد پاندول انگلیسی(BPN) اندازه گیری شده است. آزمایش پخش ماسه بر اساس ساختار ماکروسکوپی و آزمایش BPN بر اساس ساختار میکروسکوپی روسازی را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج آزمایشها نشان داد که فاکتور FAA اثر قابل ملاحظه ای بر روی مقاومت لغزندگی روسازی در سطح ماکروسکوپی دارد در حالیکه این اثرگذاری در سطح میکروسکوپی ناچیز بود. با استفاده از روش انتخاب رو به جلو، رابطه بین فاکتور FAA و مقاومت لغزندگی اعتبارسنجی شده است. نتایج کارهای تئوری محققان و پروژههای عملی مهندسان به صورت بالقوه نتایج این تحقیق تجربی را تایید میکند.
1- مقدمه
مقاومت لغزندگی به عنوان یکی از پارامترهای مهم و موثر بر ایمنی ترافیک ملاحظه میشود[1، 2 و 3]. مقاومت لغزندگی پایین به معنای اصطکاک ضعیف در سطح جاده است و این موضوع میتواند خطر تصادفات را افزایش دهد. مقاومت لغزندگی عمدتا به ساختارهای میکروسکوپی و ماکروسکوپی سطح جاده بستگی دارد...
مقاومت لغزندگی فاکتور زاویه داری ریزدانه ها(FAA) آزمایش بارگذاری تسریع شده روسازی
:کلمات کلیدی
Abstract
The effect of fine aggregate angularity (FAA) on the skid-resistance of asphalt pavement was investigated in the paper. To achieve the objective, four fine aggregates with various FAA values were used in stone matrix asphalt (SMA) and conventional asphalt concrete (AC), separately. The Model Mobile Load Simulator (MMLS3) was used to simulate the effect of traffic load on the skid-resistance of compacted mixes. After specific loading cycles, the skid-resistance of asphalt mix slabs was measured using the Sand Patch Test and the British Pendulum Number (BPN) Test. Sand Patch testing mainly explores the macro-texture of the pavement, while BPN test mostly investigates the micro-texture of the pavement. The test results show FAA has a significant impact on skid-resistance on the macro-texture level but an only marginal influence was observed on the micro-texture level. The correlation between FAA and skid-resistance is validated using a Forward Selection method. Outcomes of this experimental study can potentially be adopted by both practitioners and researchers.
Keywords:
Skid-resistance Fine aggregate angularity (FAA) Accelerated pavement testing (APT)
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی