چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008912 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مدلسازی عددی حرکت جریان آب ناشی از سیل بر روی روسازی
عنوان انگليسي
Numerical modeling of post-flood water flow in pavement structures
نویسنده/ناشر/نام مجله
Transportation Geotechnics
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 33 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
نفوذ آب به روسازی از طریق جریان سیل و بارش های شدید باعث کاهش ظرفیت باربری روسازی و گسیختگی زودهنگام روسازی میشود. از آنجایکه سیستم روسازی همیشه در حالت اشباع نیست جریان آب سیل بر روی لایه های دانه ای روسازی بر اساس اصول جریان غیراشباع مدلسازی میشود. هدف از این تحقیق توسعه یک مدل عددی کاربردی جهت شبیهسازی جریان آب اشباع غیرکامل در روسازی ناشی از نفوذ سطحی است. در پایان روشهای مدلسازی عددی موجود و روشهای نرم افزاری با استفاده از اعتبارسنجی های موجود و معیارهای محاسباتی مورد ارزیابی قرار میگیرد. مدل توسعه یافته در این تحقیق با استفاده از بانک داده های موجود اعتبارسنجی شده است. با استفاده از همبستگی های موجود تعداد داده های موردنیاز برای مدلسازی کاهش داده شده است. در ادامه یک بررسی پارامتری جهت ارزیابی اثر خصوصیات مصالح از قبیل زاویه داری سنگدانه ها و همچنین اثر شرایط محیطی از قبیل شدت و مدت زمان بارشها بر روی عکس العمل روسازی انجام شده است. موارد خاصی از قبیل مصالح ناهمگون و سیستم زهکشی مسدودشده نیز مدلسازی شده است. در این تحقیق نحوه رفتار هیدرولیکی روسازی ها در مناطق با بارش های شدید نشان داده شده است. به علاوه مدل توسعه یافته در این تحقیق میتواند زمینه ساز درک کامل مطالعه های تحلیلی آینده در مورد رفتار روسازی اشباع تحت بارگذاری ترافیک باشد.
1-مقدمه
در سالهای اخیر در کشور آمریکا و به ویژه در مناطق ساحلی چندین سیل بزرگ اتفاق افتاده است که باعث خسارت های عظیم اقتصادی و اجتماعی شده است. سونامی های کاترینا، سندی، هاروی و ایرما تنها چند نمونه از میان هزاران نمونه ای است که باعث خسارت های بیلیون دلاری به سیستم های زیرساختی در ایالتهای لوئیزیانا، نیو انگلند، تگزاس و فلوریدا میشود. به خصوص سیستمهای روسازی یکی از زیرساختهایی است که به صورت مداوم در معرض خطر نفوذ آب است. نفوذ بیش از حد آبهای سطحی به لایه های دانه ای روسازی که مستعد جذب رطوبت است باعث کاهش مدول برجهندگی و مقاومت این لایه ها میشود....
مدلسازی عددی ساختارهای روسازی جریان غیراشباع سیل زهکشی
:کلمات کلیدی
Abstract
Water infiltration through pavement structures as a result of flooding and/or extreme rainfalls, can adversely influence the bearing capacity of the pavement and lead to its premature failure. Since the entire pavement system will not be always in saturated state, the post-flood water movement throughout its granular layers should be formulated based on unsaturated flow principles. This study is aimed at developing a practical numerical model for simulating the partially saturated water flow in pavements caused by surface infiltration. To this end, available numerical methods and software packages are evaluated based on the relative merits of availability and computational rigor. The selected method is validated with published data. Existing correlations are used to reduce the number of inputs required for modeling. Subsequently, a parametric study is carried out to investigate the influence of material properties, such as aggregate gradation, and environmental conditions, such as rainfall intensity and duration, on the pavement’s response. Special cases, such as anisotropic material and clogged drainage are also modeled. This study provides an insight into the hydraulic behavior of pavement structures subjected to severe precipitation. In addition, this model establishes a solid basis for subsequent structural analyses to fully understand the behavior of inundated pavements under traffic loadings.
Keywords:
Numerical modeling Pavement structures Unsaturated flow Flooding
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه روسازی