چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008903 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
5 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
سنجش پایایی خستگی در پلهای خرپایی کهنه راه آهن: منطقی بودن روش احتمالی تنش- عمر
عنوان انگليسي
Fatigue reliability assessment of ageing railway truss bridges:Rationality of probabilistic stress-life approach
نویسنده/ناشر/نام مجله
Case Studies in Structural Engineering
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
مسؤولین راه آهن در سرتاسر جهان توجه خود را به گسترش عمر خدمات پلهای راه آهن معطوف میکنند. قانون معروف ماینر که از روشهای احتمالی یا قطعی سنجش خستگی استفاده نموده است، به طور کلی برای پیش بینی عمر خستگی باقی مانده در پلهای کهنه راه آهن کاربرد دارد. در بسیاری از شرایط بارگذاری با دامنه متغیر، عدم پایایی در پیش بینی عمر تشخیص داده شده است، چون قانون ماینر بدرستی اثر توالی بارگذاری را منظور نمیکند. بر این اساس، این مقاله مقایسه روش احتمالی جدید سنجش خستگی با روش قطعی، متشکل از یک شاخص جدید آسیب را ارائه میکند که اثر توالی بارگذاری در بارهای دارای دامنه متغیر را با دقتی بیشتر از قانون ماینر ثبت میکند. این مقایسه با کاربرد هر دو روش سنجش خستگی برای پیش بینی عمر خستگی باقی مانده در یک پل کهنه راه آهن صورت میپذیرد. این مقایسه تلاش دارد احتمال ثبت عدم قطعیت تحت اثر توالی بارگذاری را با روش پیشنهادی احتمالی سنجش خستگی نتیجه گیری کند. در ابتدا این مقاله هر دو روش را ارائه میکند. سپس روشهای پیشنهادی برای پیش بینی عمر خستگی در یک پل کهنه راه آهن بکار برده میشوند. در نهایت، عمر خستگی پیش بینی شده مقایسه شده و منطقی بودن، اهمیت و اعتبار روشهای پیشنهادی مورد بحث قرار میگیرد.
1-مقدمه
اکثر پلهای راه آهن در جهان فراتر از عمر طراحی خود هستند و مسؤولین پل در مورد روشهای دقیق گسترش عمر فعالیت میکنند. در نتیجه، تحقیقات قابل توجهی برای توسعه روشهای دقیق نظارت بر سلامت سازه و سنجش عمر در جریان میباشد. چون پلهای راه آهن مستعد آسیب خستگی وابسته به زمان، ناشی از ماهیت تناوبی بارهای ترافیکی هستند، سنجش عمر خستگی باقی مانده پلهای راه آهن برای تداوم خدمات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، بویژه هنگامی که در خصوص جایگزینی سازه و دیگر بهسازیهای عمده تصمیم گیری میشود....
پل راه آهن عمر خستگی اثر توالی بارگذاری
:کلمات کلیدی
Abstract
Rail authorities all over the world are paying attention to extend the service lives of railway bridges. The famous Miner’s rule employed deterministic or probabilistic fatigue assessment approaches are generally used to predict remaining fatigue life of ageing railway bridges. Under many variable amplitude loading conditions, life predictions have been found to be unreliable since Miner’s rule does not properly take account the loading sequence effect. Therefore, this paper presents a comparison of a new probabilistic fatigue assessment approach with deterministic approach consisting of a new damage indicator, which captures the loading sequence effect of variable amplitude loads more precisely than the Miner’s rule. The comparison is performed by applying both fatigue assessment approaches to predict the remaining fatigue life of an ageing railway bridge. This comparison intends to conclude the possibility of capturing uncertainty behind loading sequence effect by proposed probabilistic fatigue assessment approach. Initially the paper presents the both approaches. Then the proposed approaches are applied to predict the fatigue lives of an ageing railway bridge. Finally predicted fatigue lives are compared and rationality, significance and validity of the proposed approaches are discussed.
Keywords:
Railway bridge Fatigue life Loading sequence effect
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه پل