دانلود مقاله ترجمه شده کنترل اینورتر منبع Z (منبع امپدانس) ی دوسویه برای خودروهای برقی هیبریدی در عملکرد موتور، ترمز دینامیکی و اتصال به شبکه


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008734 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
830,000 ریال
شناسه محصول :
2008734
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
999 Kb
حجم فایل فارسی :
571 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کنترل اینورتر منبع Z (منبع امپدانس) ی دوسویه برای خودروهای برقی هیبریدی در عملکرد موتور، ترمز دینامیکی و اتصال به شبکه

عنوان انگليسي

Control of a Bidirectional Z-Source Inverter for Hybrid Electric Vehicles in Motoring, Regenerative Braking and Grid Interface Operations

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE, Electric Power and Energy Conferenc

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله یک منبع تغذیه باتری را ارائه می‌کند که یک اینورتر منبع Z ی دوسویه (ZSI) را که تغذیه‌کننده موتور القایی سه فاز است، برق‌رسانی می‌نماید. روش کنترل میدان جهت‌دار غیرمستقیم (IFOC) برای کنترل سرعت موتور القایی در عملکرد موتوری و ترمز دینامیکی استفاده شده است. IFOC بر اساس روش مدولاسیون ولتاژ PWM با جبران سازی دکوپله ولتاژ پیاده‌سازی شده است. یک کنترل‌کننده دو حلقه‌ای نیز بر اساس مدل سیگنال کوچک مدل‌سازی و طراحی شده است، که هدف از آن کنترل ولتاژ خازن ZSI ی دوسویه با استفاده از دیاگرام بود است. علاوه بر این، این مقاله مود اتصال شبکه را با سیستم کنترلی آن به‌منظور شارژ و یا دشارژ باتری از شبکه ارائه می‌کند. نتایج شبیه‌سازی MATLAB تأییدکننده صحت استراتژی‌های کنترلی پیشنهادی در شرایط موتوری، ترمز دینامیکی و اتصال به شبکه است. نمونه آزمایشگاهی ZSI ی دوسویه نیز در حال ساخت است.

1-مقدمه

با افزایش قیمت نفت و گرم شدن زمین، سازنده‌های اتومبیل خودروهای برقی هیبریدی (HEV) و خودروهای برقی (EV) را به تولید انبوه رساندند. تحقیقات متعددی روی افزایش بازدهی، قابلیت اطمینان و روش‌های تبدیل توان کم‌هزینه در خودروهای برقی نسل جدید در آینده متمرکز شده‌اند. خودروهای برقی هیبریدی از یک منبع انرژی الکتریکی (باتری و یا ابر خازن) به‌منظور تخصیص نیروی پیشرانه و نیز به‌عنوان منبع انرژی اولیه (موتور احتراقی داخلی (ICE) و یا پیل سوختی (FC) و برای جذب انرژی جنبشی در شرایط ترمزی استفاده می‌کنند. دو ساختار اصلی برای مبدل‌های قدرت مورد استفاده در HEV ها وجود دارد: یکی از آن‌ها اینورترهای PWM ی سنتی است که توسط یک باتری همان‌طور که در شکل 1 نشان داده شده است، تغذیه می‌شود و نوع دوم، یک اینورتر بعلاوه یک مبدل dc/dc ی دوسویه است که در شکل 2 نشان داده شده است. معمولاً یک مبدل dc/dc ی دوسویه به‌گونه‌ای استفاده می‌شود که به‌عنوان یک مبدل بوست در شرایط کار موتوری برای درایو کردن موتور کششی در سرعت‌های بالا و گشتاورهای بالا عمل کرده و به‌عنوان یک مبدل باک برای جذب انرژی ترمز دینامیکی عمل می‌کند...

اینورتر منبع Z کنترل میدان جهت‌دار دوسویه ترمز دینامیکی اتصال به شبکه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This paper presents a battery supplying a bidirectional Z-Source Inverter (ZSI) feeding a three phase induction motor. The indirect field-oriented control (IFOC) method is used to control the induction motor speed during motoring and regenerative braking operations. The IFOC is implemented  based  on  PWM  voltage  modulation  with  voltage  decoupling compensation. A dual loop controller is designed,  based  on  a  small  signal  model,  to  control  the  bidirectional  ZSI capacitor voltage using the bode diagram. In addition, this paper presents  the  gird  interface  mode  with  its  control  to  charge  or discharge the battery from the grid. MATLAB simulation results verified  the  validity  of  the  proposed  control  strategies  during  motoring,  regenerative  braking  and  grid  interface  operations Experimental setup of the bidirectional ZSI is under progress.

Keywords: Z-source Inverter indirect field-oriented control regenerative braking grid interface
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی برق با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > کنترل اینورتر منبع Z (منبع امپدانس) ی دوسویه برای خودروهای برقی هیبریدی در عملکرد موتور، ترمز دینامیکی و اتصال به شبکه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید