چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008731 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
668 Kb
حجم فایل فارسی :
908 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مبدل DC-DC دو طرفه مدولار برای خودروهای الکتریکی/ترکیبی با سوئیچینگ نرم لایه گذاری شده فرکانس متغیر
عنوان انگليسي
Modular bidirectional DC-DC converter for hybrid/electric vehicles with variable-frequency interleaved soft-switching
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE, Vehicle Power and Propulsion Conference
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله یک مبدل DC-DC دو طرفه مدولار برای خودروهای الکتریکی/ترکیبی را ارائه می کند. مبدل در یک حالت شبه موج مربعی فرکانس متغیر(QSW) کار می کند که بازده بالا، سوئیچینگ با فرکانس بالا، و چگالی توان بالا را مقدور می سازد. مبدل ارائه شده از یک روش لایه گذاری فرکانس متغیر جدید که سبب انجام هر ماژول در یک موقعیت لایه گذاری شده و تغییرات در مقادیر اندوکتانس و مقادیر خازن اسنابر می شود، استفاده می کند. عملکرد لایه گذاری فرکانس متغیر با بازده بالا سوئیچینگ نرم ، طراحی القاگر با چگالی بالا، و نتایج دسته بندی بهینه در یک مبدل با چگالی توان خیلی بالا همراه شده است. مبدل نمونه اولیه 25 کیلووات در هر ماژول، چگالی توان بیشتر از 8 kW/L و حداکثر بازده بیش از 97 درصد با خنک کننده 100 درجه را نشان می دهد.
-1مقدمه
خودروهای الکتریکی/هیبریدی اغلب از یک مبدل DC/DC دوطرفه استفاده می کنند و افزایش ولتاژ را بوسیله باتری های کششی در یک باس ولتاژ بالاتر که ولتاژ موتور های الکتریکی پیشرانه بیشتری را ارائه می کند، امکان پذیر می کنند. نیازهای صنعت خودرو الکتریکی/ترکیبی در تکنولوژی فعلی به صورت افزایش در چگالی توان، بازده و قابلیت خنک کردن دما می باشد. سیستم های موجود به طور کلی نیازمند یک مایع خنک کننده درجه حرارت پایین تر نسبت به خنک کننده برای موتور احتراق داخلی می باشد زیرا مبدل های DC/DC نمی توانند به صورت نوعی با دمای خنک کننده بیشتر از 100 درجه کارکنند. به منظور کاهش هزینه، اندازه، و پیچیدگی کل سیستم، حالت ایده آل برای مبدل به صورت خنک شدن با حلقه اصلی است که عموماً در دمای 100 درجه می باشد. چگالی توان برای تلفیق سیستم مهم است زیرا یک مبدل بزرگ، کاربرد در خودرو را کاهش می دهد. بازده بالا نیز مهم است زیرا تلفات در مبدل به صورت کلی سبب کاهش ظرفیت بازده در باتری می شود…
مبدل DC-DC سوئیچنگ نرم
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper presents a modular soft-switching bidirectional DC/DC converter for hybrid/electric vehicles. The converter operates in a variable-frequency quasi-square-wave)QSW) mode, which enables high efficiency, high switching frequency, and high power-density. The converter presented utilizes a new variable frequency interleaving approach which allows for each module to operate in an interleaved position while allowing for tolerance in inductance and snubber capacitor values. The variable frequency interleaved operation paired with high-efficiency soft-switching, a high-density inductor design, and optimal packaging results in a very high power-density converter. The 25 kW per module prototype converter exhibited power density greater than 8 kW/L, and peak efficiency over 97%, while operating with 100°C coolant.
Keywords:
DC-DC power converters Hybrid electric vehicles Frequency conversion
سایر منابع مهندسی برق در زمینه مبدل DC-DC