چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008711 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تحلیل مشخصه موتور القایی خطی برای یک قطار سبُک وزن با توجه به طرح های ثانویه مختلف
عنوان انگليسي
Characteristic Analysis of a Linear Induction Motor for a Lightweight Train According to Various Secondary Schemes
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Railway
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 15 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله روش تحلیل مشخصه عملکرد برای یک موتور القایی خطی که برای قطارهای سبُک وزن استفاده می شود را ارائه کرده است. در حالت کلی، به سبب فاصله هوایی زیاد، اثر انتهایی، اثر لبه عرضی، پیکربندی سه بعدی، نشتی زیاد، و ...، روش تحلیلی نمی تواند نتایج دقیقی را در یک موتور خطی فراهم کند. بعلاوه، یک روش عددی نیز نیازمند حافظه و زمان حل بسیار زیاد برای تحلیل گذرا می باشد. با این حال، روش پیشنهاد شده که یک نوع از حل ترکیبی با روش تحلیلی و روش عددی می باشد، بسیار سریع و دقیق می باشد. براساس این روش، تحلیل های FEM سه بعدی برای روش های طراحی مختلف در صفحه عکس العمل ثانویه انجام گرفته است و از نتایج تحلیلی، بهترین پیکربندی برای حمل نقل راه آهن شهری انتخاب شده است.
-1مقدمه
از آنجا تقاضا برای بازده هزینه، حساسیت کمتر نسبت به آب و هوا، و مفهوم قابلیت اطمینان در حمل و نقل شهری افزایش یافته است، دولت کُره سیستم راه آهن برقی خطی (مترو خطی) را در اواخر قرن بیستم مد نظر قرار داده است. مترو خطی، نیروی پیشرانش را از یک موتور القایی که مجزا از یک موتور دوّار متعارف بوده، دریافت می کند و نیروی پیشرانه را به صورت الکترومغناطیسی بدون استفاده از هیچگونه نیروی اصطحکاکی، تولید می کند. در نتیجه، از هیچ تزویج مکانیکی برای حرکت مستقیم الخط استفاده نمی کند…
موتور القایی خطی
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper presents a performance characteristic analysis methodology for a linear induction motor used for a light-weight train. In general, an analytical method cannot provide accurate results in a linear motor because of large airgap, end effect, transverse edge effect, 3-dimensional configurations, large leakage, and so on. Besides, a numerical method requires lots of memory and solving time for transient analysis. However, the suggested methodology which is a kind of hybrid solution with an analytical method and a numerical method is very fast and accurate. Based on the methodology, 3-D FEM analyses for various design schemes of the secondary reaction plate have been done and from the analysis results, the best configuration for an urban railway transit is chosen.
Keywords:
End effect Linear induction motor LIM Lightweight train
سایر منابع مهندسی برق در زمینه موتور القایی