چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008665 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
465 Kb
حجم فایل فارسی :
697 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
معیار طراحی بهینه برای حداکثر گشتاور و بازده یک موتور مغناطیس دائم راه انداز خط با استفاده از روش سطح پاسخ و روش اجزای محدود
عنوان انگليسي
Optimum Design Criteria for Maximum Torque and Efficiency of a Line-Start Permanent-Magnet Motor Using Response Surface Methodology and Finite Element Method
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE, Transactions on Magnetics
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 4 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 15 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله به معیار طراحی بهینه برای حداکثر چگالی گشتاور و بازده یک موتور مغناطیس دائم راه اندازی خط (LSPMM) تک فاز با استفاده از روش سطح پاسخ (RSM) و روش اجزای محدود (FEM) می پردازد. تمرکز این مقاله، بر روی یافتن یک حل طراحی از طریق مقایسه حداکثر چگالی گشتاور و بازده حاصل از تغییرات شکل روتور است. سپس یک حل ترکیبی طراحی مرکب مرکزی (CCD) معرفی شده و پارامترهای موتور که بازده و حداکثر گشتاور مورد نیاز را برآورده می کنند، توسط نقشه مشخصه بدست آمده از تحلیل مدار معادل محور d-q، تعیین می شوند. سپس طراحی شکل هندسی که پارامترهای موتور را برآورده می کند، انجام شده است. در انتها، LSPMM بهبود یافته، ساخته شده و برای اندازه گیری حداکثر گشتاور و بازده، تست شده است.
-1مقدمه
یک موتور القایی تک فاز که با برق تجاری و بدون ادوات کلیدزنی الکترونیک قدرت و حسگر موقعیت کار می کند، نسبت به سایر موتورهای الکتریکی تغذیه شده با اینورتر، اقتصادی تر است و پایداری بیشتری دارد [1]، [2]. لذا، عملکرد مستقیم با تغذیه منبع ولتاژ تک فاز تجاری وسایل خانگی، در حال عمومیت یافتن است. با این وجود، این موتور دارای مشکلاتی مانند لرزش ناشی میدان گردان نامتعادل سیم پیچی های اصلی و کمکی و دشواری در بهبود بازده به علت تلفات میله هادی است [3]…
روش اجزای محدود موتور مغناطیس دائم خط راه انداز روش سطح پاسخ
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper deals with optimum design criteria for maximum torque density and efficiency of a single phase line-start permanent-magnet motor (LSPMM) using response surface methodology (RSM) and finite element method (FEM). The focus of this paper is to find a design solution through the comparison of maximum torque density and efficiency resulting from rotor shape variations. Then, a central composite design (CCD) mixed resolution is introduced, and the motor parameters meeting the required efficiency and maximum torque are determined by the characteristic map obtained by the d-q axis equivalent circuit analysis. Then the geometric shape design satisfying the motor parameters are performed. In the end, the improved LSPMM is fabricated and tested in order to measure the maximum torque and efficiency.
Keywords:
Torque Permanent magnet motors Induction motors Response surface methodology
سایر منابع مهندسی برق در زمینه موتور مغناطیس دائمی