دانلود مقاله ترجمه شده کاهش ریپل گشتاور درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC بر اساس بهینه سازی جریان مرجع با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008624 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008624
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
9 Mb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کاهش ریپل گشتاور درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC بر اساس بهینه سازی جریان مرجع با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه

عنوان انگليسي

Torque Ripple Reduction in Brushless DC Drives Based on Reference Current Optimization Using Integral Variable Structure Control

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE TRANSACTION ON INDUSTRIAL

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

 در این مقاله، یک روش بهینه­ کنترل جریان با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه(IVSC)، به منظور کاهش ریپل گشتاور در موتورهای­ بدون جاروبک DC (BLDC) پیشنهاد داده شده است. در روش معمول کنترل جریان، اگر نیرو محرکه­ ی معکوس(back-EMF) شکل ­موجی ذوزنقه ­ای غیر ­اید­ه ­آل داشته باشد، ریپل گشتاور ایجاد می­شود. بر اساس شکل­ موج نیرو محرکه­ ی معکوس، این روش پیشنهادی می­ تواند جریان مرجع را در مود کموتاسیون و مود هدایت دو فاز، بهینه­ سازی کند. به همین منظور، برآوردگری به نام برآوردگر مرتبه­ کامل لئونبرگر برای ارزیابی شکل موج ­های نیرو محرکه­ ی معکوس طراحی شده است. در طول کموتاسیون، کنترل کموتاسیون با مود کموتاسیون دو یا سه فاز به منظور کاهش ریپل گشتاور توسط کنترل جریان سیم­پیچ ­های غیرکموتاسیونی برای ردیابی جریان مرجع، بکار گرفته می­شود و اینورتر سه فاز(وارونگر سه فاز) با توجه به میزان جریان تغییر و اختلاف بین جریان مرجع و جریان واقعی، بین دو مود سوئیچینگ جابجا می­شود. کنترلر­های جریان(کنترل­ کننده­ های جریان) با IVSC که ظرفیت حذف نویز پهن­باند و مقاومتی قوی در برابر اغتشاشات خارجی را نشان می­دهد، برای بدست آوردن جریان ­های فاز بهینه طراحی شده ­اند و موکد نتایج تجربی اثربخش این روش پیشنهادی هستند.

1-مقدمه

موتورهای بدون جاروبک DC بدلیل داشتن مزایایی همچون اندازه کوچک، چگالی توان بالا و کنترل و استفاده­ ی آسان، به طور گسترده­ای در زمینه­ های حمل و نقل­های هوایی، برق اتومبیل و لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفته­ اند. اگر که کنترل جریان رایج مورد استفاده قرار گرفته باشد و نیرو محرکه­ ی معکوس نیز شکل ­موجی ذوزنقه­ ای غیر ­اید­ه ­آل داشته باشد، آنگاه قطعا ریپل گشتاور به همراه خواهیم داشت. کموتاسیون در درایوهای BLDC، در زاویه­ ی الکتریکی 60 درجه اتفاق می­افتد و اگر جریان­های­ سیم­پیچ­ های غیرکموتاسیونی نتوانند در طول کموتاسیون جریان مرجع را ردیابی کنند، ریپل گشتاور نیز ایجاد می­شود. ریپل گشتاور باعث ایجاد ارتعاش، نویز و ریپل سرعت می­شود؛ بنابراین عملکرد کنترل موتور را کاهش می­دهد....

 

درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC کنترل ساختار متغیر یکپارچه بهینه سازی جریان مرجع :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

In this paper, a current optimization control method for  reducing  torque  ripple  in  brushless  DC  (BLDC)  drives  using  integral variable structure control (IVSC) is proposed. The conventional current control method will result in torque ripple if the back-EMF is non-ideal trapezoidal waveform. Based on back-EMF  waveforms,  the  proposed  method  can  optimize  the  reference currents in both two-phase conduction mode and commutation mode. A Luenberger full-order estimator is designed in order to estimate back-EMF waveforms. During commutation, commutation control with two-phase or three-phase  switching  mode  is  employed  to  reduce  torque  ripple  by controlling the currents of non-commutated windings to trace the optimized reference current, and three-phase inverter is switched between the two switching modes according to the current  rate  of  change  and  the  difference  between  reference current and actual current. Current controllers  using  IVSC, which exhibits broad-band noise-suppressing capacity and strong robust against external disturbances, are designed to obtain optimal phase currents, and the experimental results validate the effectiveness of the proposed method.

Keywords: Brushless DC drives integral variable structure control reference current optimization torque r
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی برق با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > کاهش ریپل گشتاور درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC بر اساس بهینه سازی جریان مرجع با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید