چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008624 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
کاهش ریپل گشتاور درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC بر اساس بهینه سازی جریان مرجع با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه
عنوان انگليسي
Torque Ripple Reduction in Brushless DC Drives Based on Reference Current Optimization Using Integral Variable Structure Control
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE TRANSACTION ON INDUSTRIAL
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این مقاله، یک روش بهینه کنترل جریان با استفاده از کنترل ساختار متغیر یکپارچه(IVSC)، به منظور کاهش ریپل گشتاور در موتورهای بدون جاروبک DC (BLDC) پیشنهاد داده شده است. در روش معمول کنترل جریان، اگر نیرو محرکه ی معکوس(back-EMF) شکل موجی ذوزنقه ای غیر ایده آل داشته باشد، ریپل گشتاور ایجاد میشود. بر اساس شکل موج نیرو محرکه ی معکوس، این روش پیشنهادی می تواند جریان مرجع را در مود کموتاسیون و مود هدایت دو فاز، بهینه سازی کند. به همین منظور، برآوردگری به نام برآوردگر مرتبه کامل لئونبرگر برای ارزیابی شکل موج های نیرو محرکه ی معکوس طراحی شده است. در طول کموتاسیون، کنترل کموتاسیون با مود کموتاسیون دو یا سه فاز به منظور کاهش ریپل گشتاور توسط کنترل جریان سیمپیچ های غیرکموتاسیونی برای ردیابی جریان مرجع، بکار گرفته میشود و اینورتر سه فاز(وارونگر سه فاز) با توجه به میزان جریان تغییر و اختلاف بین جریان مرجع و جریان واقعی، بین دو مود سوئیچینگ جابجا میشود. کنترلرهای جریان(کنترل کننده های جریان) با IVSC که ظرفیت حذف نویز پهنباند و مقاومتی قوی در برابر اغتشاشات خارجی را نشان میدهد، برای بدست آوردن جریان های فاز بهینه طراحی شده اند و موکد نتایج تجربی اثربخش این روش پیشنهادی هستند.
1-مقدمه
موتورهای بدون جاروبک DC بدلیل داشتن مزایایی همچون اندازه کوچک، چگالی توان بالا و کنترل و استفاده ی آسان، به طور گستردهای در زمینه های حمل و نقلهای هوایی، برق اتومبیل و لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر که کنترل جریان رایج مورد استفاده قرار گرفته باشد و نیرو محرکه ی معکوس نیز شکل موجی ذوزنقه ای غیر ایده آل داشته باشد، آنگاه قطعا ریپل گشتاور به همراه خواهیم داشت. کموتاسیون در درایوهای BLDC، در زاویه ی الکتریکی 60 درجه اتفاق میافتد و اگر جریانهای سیمپیچ های غیرکموتاسیونی نتوانند در طول کموتاسیون جریان مرجع را ردیابی کنند، ریپل گشتاور نیز ایجاد میشود. ریپل گشتاور باعث ایجاد ارتعاش، نویز و ریپل سرعت میشود؛ بنابراین عملکرد کنترل موتور را کاهش میدهد....
درایوهای موتورهای بدون جاروبک DC کنترل ساختار متغیر یکپارچه بهینه سازی جریان مرجع
:کلمات کلیدی
Abstract
In this paper, a current optimization control method for reducing torque ripple in brushless DC (BLDC) drives using integral variable structure control (IVSC) is proposed. The conventional current control method will result in torque ripple if the back-EMF is non-ideal trapezoidal waveform. Based on back-EMF waveforms, the proposed method can optimize the reference currents in both two-phase conduction mode and commutation mode. A Luenberger full-order estimator is designed in order to estimate back-EMF waveforms. During commutation, commutation control with two-phase or three-phase switching mode is employed to reduce torque ripple by controlling the currents of non-commutated windings to trace the optimized reference current, and three-phase inverter is switched between the two switching modes according to the current rate of change and the difference between reference current and actual current. Current controllers using IVSC, which exhibits broad-band noise-suppressing capacity and strong robust against external disturbances, are designed to obtain optimal phase currents, and the experimental results validate the effectiveness of the proposed method.
Keywords:
Brushless DC drives integral variable structure control reference current optimization torque r
سایر منابع مهندسی برق در زمینه ریپل گشتاور