چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008528 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
913 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تاثیر ساختار روتور بر شاخص های تشخیص خطا در موتورهای سوئیچ رلوکتانسی دو فاز
عنوان انگليسي
Influence of Rotor Structure on Fault Diagnosis Indices in Two-Phase Switched Reluctance Motors
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE, TRANSACTIONS ON MAGNETICS
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این مقاله، تاثیر ساختار روتور بر تغییرات شاخص های تشخیص خطا برای موتورهای سوئیچ رلوکتانسی (SRM)، مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور دست یابی به این هدف، دو SRM جدید به صورت SRM روتور شیب دار (SRM-SL) و SRM روتور-پله ای (ST-SRM) تحلیل و همراه با یک SRM معمولی تست شده است. براین اساس، سه شاخص مشهور به صورت تغییرات شاخص اندوکتانس مشترک (MII)، شاخص نیرو شعاعی (RFI)، و شاخص گشتاور (TI) به منظور تشخیص ارزیابی رخداد خطا گریز از مرکز در ساختارهای مختلف پیشنهاد شده است. به منظور ارزیابی مشخصه های موتور، تغییرات نشتی شار، چگالی شار و اندوکتانس به صورت برخی از صفات الکترومغناطیسی SRM، SRM-SL و ST-SRM به دست آمده است و با به کارگیری روش المان محدود گذرا سه بعدی تحلیل شده است. سپس، تمامی این سه موتور با توجه به خطا گریز از مرکز و شاخص تشخیص خطا به صورت مجزا در سطوح مختلف شدت خطا به دست آمده اند. به طور خلاصه، تاثیر ساختار روتور بر تمامی این سه شاخص در ابتدا تحلیل شده است. سپس، مقاوم ترین و تحمل پذیرترین شاخص در برابر خطا مستقل از ساختار موتور برای یک کاربرد مشخص معرفی شده است. به منظور تایید نتایج شبیه سازی، یافته های تجربی نیز شامل شده اند.
-1مقدمه
تشخیص و تحلیل خطا، یکی از مهم ترین نیازمندی ها در حوزه نظارت و کنترل ماشین های الکتریکی راه اندازی شده جهت جلوگیری بیشتر از بازده کمتر، آسیب های ناگوار و همچنین افزایش زمان عملکرد مفید ماشین می باشد. روش های مختلف طراحی مانند مدلسازی تحلیلی [1,2]، روش المان محدود [3,4]، مدار معادل مغناطیسی [5]، نظریه تابع سیم پیچ [6]، روش تفاضل محدود [7]، تحلیل ساخت مجدد میدان توسعه یافته [8]، و ... این موضوع به این معنی است که کاربرد روش ها باید با درنظرگرفتن اثرات ساختارهای فیزیکی ماشین های مختلف ارزیابی شود…
موتورهای سوئیچ رلوکتانسی
:کلمات کلیدی
Abstract
In this paper, the influence of rotor structure on fault diagnosis indices variations is studied for Switched Reluctance Motors) SRM). To achieve this aim, two novel SRMs namely as slanted-rotor SRM (SL-SRM) and stepped-rotor SRM (ST-SRM) are analyzed and tested accompanied with a conventional SRM. Accordingly, three popular indices as mutual inductance index (MII), radial force index (RFI) and torque index (TI) variations are offered to diagnose the eccentricity fault occurrence evaluation in different structures. To assess motors characteristics, the variations of flux linkage, flux density and inductance as some of electromagnetic traits of SRM, SL-SRM and ST-SRM are obtained and analyzed utilizing three-dimensional transient finite element method (3D-TFEM). Afterward, all these three motors are subjected to eccentricity fault and the fault diagnosis indices are obtained individually in various levels of fault severities. Briefly speaking, the effect of rotor structure on all three of these indices is analyzed firstly. Secondly, the most robust and fault tolerant index independent of the motor’s structure is introduced for a specific application. To verify the simulation results, experimental findings are also included.
Keywords:
Reluctance motors Rotors Torque Stator windings
سایر منابع مهندسی برق در زمینه موتور سوئیچ رلوکتانسی