چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008514 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
روش استخراج [دانش] هستی شناسی(هستان شناسی) یک دامنه ی فازی برای یادگیری الکترونیکی(e-learning) انطباقی
عنوان انگليسي
Toward a Fuzzy Domain Ontology Extraction Method for Adaptive e-Learning
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE TRANSACTIONS ON KNOWLEDGE AND DATA ENGINEERING
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 45 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
با طیف وسیعی از فناوری های یادگیری الکترونیکی برای آموزش در سطوح مختلف، میتوان گفت که اکثر منابع و پیامهای آموزشی آنلاین از همین محیط های مربوط به یادگیری الکترونیکی ایجاد میشوند. با این وجود، برای مدرسان بسیار سخت و یا حتی نشدنی است که بتوانند با e-learning تدریس کنند و پیامهای آنلاین را برای پیشبینی پیشرفت دانشجویان خود تجزیه و تحلیل کنند. پیشیارهی اصلی این مقاله، نشاندادن یک مکانیزم نوین برای ایجاد یک نمودار مفهومی است با یک الگوریتم استخراج انتالوژی دامنه فازی پایهریزی شده است. مکانیزم پیشنهادی میتواند بطور خودکار نمودارهای مفهومی را بر اساس پیامهای ارسال شده به انجمنهای گفتگو آنلاین ایجاد کند. با توجه نمودن به نمودارهای مفهومی، مدرسان می توانند به سرعت پیشرفت دانشجویان خود را شناسایی کرده و توالی آموزشی خود را تنظیم کنند. نتایج تجربی ما نشان میدهد که دقت و کیفیت نمودارهای مفهومی تولید خودکار، نتایجی امیدوارکننده و نویدبخش هستند. کار تحقیقاتی ما، درهایی را به سوی توسعه و استفاده از ابزارهای نرمافزاری هوشمند برای افزایش یادگیری الکترونیکی میگشاید.
هستی شناسی(پایگاه شناخت) دامنه استخراج(یادگیری) هستی شناسی متن کاوی مجموعه های فازی
:کلمات کلیدی
Abstract
With the widespread applications of electronic learning (e-Learning) technologies to education at all levels, increasing number of online educational resources and messages are generated from the corresponding e-Learning environments. Nevertheless, it is quite difficult, if not totally impossible, for instructors to read through and analyze the online messages to predict the progress of their students on the fly. The main contribution of this paper is the illustration of a novel concept map generation mechanism which is underpinned by a fuzzy domain ontology extraction algorithm. The proposed mechanism can automatically construct concept maps based on the messages posted to online discussion forums. By browsing the concept maps, instructors can quickly identify the progress of their students and adjust the pedagogical sequence on the fly. Our initial experimental results reveal that the accuracy and the quality of the automatically generated concept maps are promising. Our research work opens the door to the development and application of intelligent software tools to enhance e-Learning.
Keywords:
Domain ontology ontology extraction text mining fuzzy sets concept map e-Learning
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT در زمینه یادگیری الکترونیکی