چکیده
این مقاله وضعیت بازارهای کار بخش گردشگری رومانی و بلغارستان را از طریق مقایسهی آنها از نظر تعداد کل کارمندان سالانه و فصلی و ساختارهای آنها بر اساس میانگین ارشدیت همراه با کارفرمای یکسان، فعالیت دایم/ موقت و فعالیت تمام وقت/ پاره وقت تحلیل می کند. هدف اصلی تحقیق مشخص نمودن تفاوت های میان بازار کار دو کشور و مرتبط کردن آنها به تفاوت های موجود در بازار گردشگری کل می باشد. انتظار می رود نتایج به دست آمده نشان دهند که یک بازار کار منعطف تر و به خوبی سازمان یافته می تواند به عملکرد بهتر صنعت گردشگری منجر شود.
-1مقدمه
گردشگری یکی از کمک کننده های بنیادین به اقتصاد جهانی می باشد و ثابت کرده است که یکی از قویترین و منعطف ترین فعالیت های اقتصادی در طی چند سال گذشته با ایجاد میلیون ها فرصت شغلی و میلیاردها دلار صادرات می باشد (سازمان جهانی گردشگری، 2015). همچنین، سازمان بین المللی کار و سازمان جهانی گردشگری هر دو عنوان میکنند که گردشگری عامل مهمی برای پیشرفت می باشد به گونه ای که بخش هدایت کننده صادرات و یکی از ایجاد کننده های فرصت های شغلی در جهان می باشد اما گردشگری می تواند به تحول اقتصادی سبز کمک کند (سازمان بین المللی کار و سازمان جهانی گردشگری، 2009)…