چطور این مقاله مهندسی صنايع را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008431 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی صنايع در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
620 Kb
حجم فایل فارسی :
650 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی رابطه بین خلاقیت و نوآوری: فراتحلیلی از عوامل سازمانی، فرهنگی و محیطی
عنوان انگليسي
Examining the relationship between creativity and innovation: A meta-analysis of organizational, cultural, and environmental factors
نویسنده/ناشر/نام مجله
Elsevier, Journal of business venturing
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 33 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
عموماً باور بر این است که خلاقیت فعالیت های نوآورانه را ارتقاء می دهد. بااین حال، تحقیق تجربی راجع به تاثیر خلاقیت بر نوآوری، دامن های از نتایج مثبت را به همراه آورده است. در این مطالعه، ما یک فراتحلیل از 52 نمونه تجربی متشکل از 10538 مشاهده را جهت آزمون ماهیت این رابطه، و مشخصاً اینکه چگونه عوامل سازمانی، محیطی و فرهنگی رابطه خلاقیت – نوآوری را تعدیل می نمایند، اجرا می نمائیم. ما یک رابطه مثبت قوی را بین خلاقیت و نوآوری، بخصوص در سطح فردی می یابیم. به علاوه، اثرات تعدیل کننده شگفت انگیزی را می یابیم که در آن رابطه بین خلاقیت و نوآوری برای شرکت های بزرگتر، نوآوری ها در فرایند، و صنایع با فناوری پایین مرتبط با شرکت های کوچک، نوآوری ها در محصول، و صنایع با فناوری بالا قویتر است. همچنین، ما درمی یابیم که سطوح تعدیل کننده اجتناب از عدم قطعیت هم بستگی بین خلاقیت و نوآوری را به حداکثر می رساند. ما با بحث در مورد مفاهیم نظری و مدیریتی و ارائه پیشنهادات برای تحقیق آتی در ادبیات کارآفرینی و نوآوری به نتیجهگیری می پردازیم.
1-مقدمه
یک فرایند نوآوری دربردارنده دو فعالیت اصلی است: خلاقیت و نوآوری. خلاقیت متضمن ایجاد ایده های تازه و سودمند است درحالیکه نوآوری مستلزم پیاده سازی این ایده ها درون محصولات و فرایندهای جدید میباشد. این توالی بنظر منطقی و نسبتاً بارز است؛ بااینحال، حتی یک نگاه مختصر به تلاشهای سازمان ها در جهت نوآوری آشکار می سازد که آنها با بسیاری از چالش ها و موانع در حفظ فرایندهای روان و متعادل نوآوری مواجه هستند. یک بررسی دقیق از مطالعات تجربی پیشین نشان میدهد که هم بستگی بین خلاقیت و نوآوری بطور قابل توجهی در میان زمینه های تجربی و طراحی های تحقیق متنوع است. یک توضیح شهودی برای این همگونی این است که فرایندهای نوآوری چندلایه هستند و با تنش ها شناخته می شوند. این فرایند که در آن ایده های خلاق به محصولات و خدمات جدید تبدیل می شوند بطور قابل توجهی تحت تاثیر تغییرات در سازمان ها، فرهنگ ها، موسسات، و محیط های خارجی قرار دارد...
خلاقیت نوآوری فراتحلیل
:کلمات کلیدی
Abstract
It is generally believed that creativity enhances innovative activities. However, empirical research regarding the impact of creativity on innovation, although positive, has produced a wide range of results. In this study, we conduct a meta-analysis of 52 empirical samples comprising 10,538 observations to test the nature of this relationship, and in particular how organizational, environmental, and cultural factors moderate the creativity-innovation link. We find a strong positive relationship between creativity and innovation, especially at the individual level. In addition, we find intriguing moderating effects in which the relationship between creativity and innovation is stronger for large firms, process innovations, and low-tech industries relative to small firms, product innovations, and high-tech industries. Further, we find that moderate levels of uncertainty avoidance maximize the correlation between creativity and innovation. We conclude by discussing theoretical and managerial implications and offering suggestions for future research in the entrepreneurship and innovation literature.
Keywords:
Creativity Innovation Contextual factors
سایر منابع مهندسی صنايع در زمینه نوآوری