چکیده
این مطالعه نگرش هایی درباره نقش سیستم های کنترل در ایجاد روابط مطلوب کسب و کار بین المللی را ارائه می کند. به ویژه، تأثیر ویژگی های طراحی سیستم های کنترل صادرکنندگان، به عنوان منبع اصلی اطلاعات، درباره کیفیت روابط صادرکنندگان با واسطه های خارجی شان بررسی می کند. نتایج نشان می دهند که در روابط کسب و کار بین المللی، حوزه و بجا بودن اطلاعات به طور مستقیم بر کیفیت روابط تأثیر میگذارند و نشان می دهند که کثرت استفاده از اطلاعات- به روش های تشخیصی یا تعاملی- تا حدی این روابط مثبت را تقویت می کند. یافته ها اشاره دارند که شرکت های صادرکننده باید تلاش زیادی برای توسعه ی سیستم های کنترل رسمی انجام دهند که اطلاعات به جا و متناسب را تولید می کنند و همچنین راه هایی را برای تحقیق بیشتر نشان دهند.
1-مقدمه
بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط از طریق واسطه ها (عاملین، واردکنندگان، دلالان و غیره) صادرات انجام می دهند (کهلمیر و نایت، 2010؛ لئوندو، کیتکیز و سمیعی، 2002؛ مادسن، موئن، و هامرولد، 2012). این روابط دستیابی تولید کننده به بازارهای غیرقابلدسترس دیگر (گنچترک و اولاخ، 2007)، کاهش قیمت ها (ساچدو، بلو و پلینگ، 1994)، بهبود کیفیت و عملکرد (گنچترک و اولاخ، 2007)، تماس با خریداران اصلی یا دانش حیاتی را ممکن می سازند و خود این روابط خدمات بازاریابی پیچیده تر که برای بازار خاصی اتخاذ شدند را سودمند می سازد (پاهود دی مورتانگز و ووسن، 1999). اما توسعه ی روابط هماهنگ با شرکای خارجی با مشکلات بسیاری روبرو است (لئونیدو، لئونیدو، کوداناریس، و هولتمن، 2013) که دستیابی به اهداف عملکرد را مشکل می سازد (اورال، 2009). شناخت نسبتا کمی دربارهی اینکه چگونه شرکتهای کوچک و متوسط میتوانند این روابط را به منظور دستیابی به موفقیت بین المللی بهتر مدیریت کنند، وجود دارد (کهلمیر و نایت، 2010)...