چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008420 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
عامل اندازه گیری مشارکت کارکنان برای سیستم مدیریت دانش در شرکت های مشاوره ی مهندسی
عنوان انگليسي
The measurement factor of employee participation for Knowledge Management System in engineering consulting firms
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Civil Engineering and Management
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
سیستم مدیریت دانش(KMS)، ابزاری اساسی در پیاده سازی فرآیند مدیریت دانش(KM) است که برای مدیریت دانش سیستم های فناوری اطلاعات در یک سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، یک KMS خوب توسعه یافته، نه تنها باید از عملکرد فناوری اطلاعات استفاده کند، بلکه به توسعه ی یک سیستم اندازه گیری کامل برای KMS نیز نیاز دارد. هدف این پژوهش، توسعه ی چارچوب مشارکت کارکنان برای توصیف رابطه ی علت و معلولی KMS است. برای ایجاد عوامل اندازه گیری KMS استفاده شده توسط شرکت های مشاوره ی مهندسی، 3 شرکت به عنوان مطالعه ی موردی مورد مذاکره و مصاحبه قرار گرفتند. به منظور ایجاد عوامل و زیرعامل های اصلی در سیستم اندازه گیری که در آن، 4 عامل عینی به عنوان "فعالیت در انجمن"، "آمار سیستم دانش"، "مشارکت فعالیت KM" و "تعداد اسناد" شناسایی شدند، 2 پرسش نامه برای مدیران شرکت های مشاوره ی مهندسی فرستاده شد. رابطه ی علت و معلولی میان 4 عامل عینی، توسط تجزیه و تحلیل مسیر نشان داده شد.
-1مقدمه
از زمانی که محققان برای اولین بار، مفهوم مدیریت دانش(KM) را معرفی نمودند (Nonaka، Takeuchi، 2007)، کاربردهای KM در تسهیل و مدیریت نوآوری و یادگیری سازمانی، به یک مسئله ی مهم تبدیل شده است (Choi، Lee 2003؛ Goh 2006؛ Ling، Gui 2009؛ Yu و همکاران.2009؛ Tserng و همکاران. 2010؛ Lin، Lee2012؛ Wu و همکاران.2012). مدیریت دانش، شامل فرآیندهای ایجاد، تأمین امنیت، دریافت، هماهنگی، ترکیب، بازیابی و گسترش دانش است (O’Dell، Grayson 1998؛ Group 1999؛ Bhatt 2001؛ Tserng و همکاران.2010). با پردازش اطلاعات و دانش قبلی، مهندسان و کارشناسان می توانند برای کاهش زمان و هزینه ی درگیر در حل مسئله ی فعلی، مجدداً از داده ها استفاده کنند و آنها را به اشتراک بگذارند. مدیریت دانش، به ویژه برای صنعت ساخت و ساز، به دلیل فضای رقابتی و حاشیه های سود پائین آن، جذاب است...
سیستم های مدیریت دانش (KMS) شرکت های مشاوره ی مهندسی مشارکت کارکنان
:کلمات کلیدی
Abstract
Knowledge Management Systems (KMS) is a fundamental tool in the implementation process of Knowledge Management (KM), which is used to manage knowledge of information technology systems in an organization. However, a well-developed KMS should not only take advantage of information technology function, but also require the development of a complete measurement system for KMS. The purpose of this research is to develop an employee participation framework to describe the cause-effect relationship of KMS. Three case studies were interviewed for building measurement factors of KMS used by engineering consulting firms. Two questionnaires were sent to managers of engineering consulting firms for establishing main factors and sub factors in the measurement system in which four primary objectives were identified as “Activity in forum”, “Statistic of knowledge system”, “Participation of KM activity”, and “Number of documents”. The cause-effect relationship among four objectives was shown by path analysis.
Keywords:
Knowledge Management Systems (KMS) engineering consulting firms
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری در زمینه مدیریت دانش