دانلود مقاله ترجمه شده برآورد شبه آزمایشگاهی سیستم‌های پاسخ تعاملی دانشجو بر مبنای اطمینان، اهتمام و عملکرد درسی دانشجو


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008419 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008419
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
319 Kb
حجم فایل فارسی :
538 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

برآورد شبه آزمایشگاهی سیستم‌های پاسخ تعاملی دانشجو بر مبنای اطمینان، اهتمام و عملکرد درسی دانشجو

عنوان انگليسي

A quasi-experimental assessment of interactive student response systems on student confidence, effort, and course performance

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier, Journal of Accounting Education

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

سیستم پاسخ تعاملی دانشجو (SRS) که غالباً از آن تحت عنوان «کلیکر» یاد می‌شود، یک روش آموزشی تعاملی است که پتانسیل ارتقای عملکرد درسی دانشجو (یا بعبارتی عملکرد دانشجو در آزمون‌های کلاسی / امتحانات) را دارد. مطالعات قبلی انجام شده در زمینه‌ی SRS، چه در رشته‌ی حسابداری و چه در سایر رشته‌های دانشگاهی، به نتایج ضد النقیضی در زمینه‌ی تأثیر این روش روی عملکرد درسی دانشجویان رسیده‌اند. مطالعه‌ی شبه آزمایشگاهی پیش رو، به بررسی مجدد رابطه‌ی بین استفاده از SRS و عملکرد درسی می‌پردازد. ما همچنین به بررسی چگونگی اثرگذاری روش SRS بر اطمینان دانشجویان و مدت زمانی که این افراد در خارج از کلاس صرف مطالعه می‌کنند، خواهیم پرداخت. برخلاف مطالعات قبلی مرتبط با روش SRS، ما تست‌های خود را در یک ترم تحصیلی واحد و توسط استادی واحد، هم روی کلاسی که به روش SRS برگزار شده بود و هم روی کلاس شاهد (بدون استفاده از روش SRS) انجام داده‌ایم تا به درجه‌ی بالاتری از کنترل آزمایشی روی تحقیق خود برسیم. ما از این طریق مزایای بازخورد آنی حاصل از روش SRS را با بازخورد متأخری که از قالب‌های ارزیابیِ سنتی بدست می‌آیند، مقایسه کردیم. نتایج حاکی از عملکرد بهتر دانشجویان بهره‌مند از روش SRS در آزمون‌های چند گزینه‌ای درون کلاسی بود؛ با این حال، تفاوت معناداری بین عملکرد دانشجویان در امتحانات پایان ترم و یا عملکرد درسی کلی دو گروه مشاهده نشد. دانشجویان بهره‌مند از روش SRS اذعان کردند که در مورد توانایی‌های خود به اطمینان بیشتری دست پیدا کرده و زمان کمتری را در خارج از کلاس صرف آماده شدن برای کلاس کرده‌اند، و این در حالی بود که این دانشجویان موفق شده بودند به عملکرد درسی کلی مشابهی با دانشجویانی برسند که از این روش استفاده نکرده بودند.

-1مقدمه

مدرسین و محققین تلاش‌های زیادی را صرف دستیابی به درکی بهتر از فرایند یادگیری و ارتقای عملکرد دانشجویان کرده‌اند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی، راهکارهای جدید و نوآورانه‌ای برای بهبود عملکرد درسی دانشجویان پیش روی ما قرار داده‌اند. همانطور که در ادبیات تخصصی این موضوع شاهدیم، تعریف ما از عملکرد درسی عبارتست از امتیازات کسب شده توسط دانشجویان در فازهای ارزشیابی برگزار شده در کلاس درس (Caldwell, 2007; Kay & LeSage, 2009; MacArthur & Jones, 2008). سیستم پاسخ تعاملی دانشجو ((SRS بیانگر روشی پیشرفته برای ارزشیابی عملکرد درسی دانشجو است. این روش در ساده ترین شکل خود، به عنوان یک شیوه‌ی نظرسنجی عمل می‌کند که به مدرس کلاس امکان می‌دهد بصورت آنی به پاسخ دانشجویان به یک یا مجموعه‌ای از پرسش‌های چند گزینه‌ای / انتهاباز و مرتبط با مطالب درسی، دسترسی داشته باشند. پاسخ‌های SRS، بازخوردی فوری از فهم دانشجو از مطالب ارائه شده را در اختیار مدرس قرار می‌دهند. هدف اصلی از رویکرد SRS آن است که روشی ساده در اختیار مدرسین قرار دهد تا از این طریق به طور منظم بازخورد دانشجویان خود را در این زمینه که کدام بخش‌ها از مطالب درسی را به چه صورت و تا چه اندازه خوب فهیمده‌اند، دریافت نمایند...

 


سیستم پاسخ تعاملی دانشجو (SRS) کلیکرها عملکرد درسی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The interactive student response system (SRS), commonly referred to as ‘clickers,’ is an alternative learning method that has the potential to improve student course (i.e., quiz/examination) performance.Prior SRS studies both within accounting and other academic disciplines have found conflicting results as to its influence on student course performance. This quasi-experimental study re-examines the relationship between the use of an SRS and course performance. We also investigate how using SRS influences student confidence and time spent studying outside of class. Unlike prior SRS related studies, we tested both our SRS class and our control class (with no SRS) in the same academic semester with the same instructor to provide a higher degree of experimental control. Through doing so, we compared the benefit of immediate feedback achieved by SRS to the delayed feedback of traditional assessment formats. Higher in-class performance on multiple-choice quiz items was found for students using SRS versus those who did not use SRS; however, no significant differences in examination performance or overall course performance were noted between the two groups. Students using SRS reported being more confident in their abilities and spent less time preparing for the course outside of class, while maintaining similar overall course performance when compared to those who did not use the SRS. We conclude our study by providing areas of meaningful future research related to the use of SRS.

Keywords: Interactive student response system (SRS) Course performanceClickers
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > برآورد شبه آزمایشگاهی سیستم‌های پاسخ تعاملی دانشجو بر مبنای اطمینان، اهتمام و عملکرد درسی دانشجو
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید