دانلود مقاله ترجمه شده اعتبار تجاری و وام بانکی: شواهدی از شرکت های چینی


چطور این مقاله علوم اقتصادی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008411 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم اقتصادی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008411
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
457 Kb
حجم فایل فارسی :
768 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اعتبار تجاری و وام بانکی: شواهدی از شرکت های چینی

عنوان انگليسي

Trade credit and bank loan: Evidence from Chinese firms

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier International Review of Economics & Finance

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی شامل 33 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

برای بررسی رابطه ی بین اعتبار تجاری و اعتبار بانکی از داده های فصلی 1.213 شرکت چینی، از سه ماهه اول 2006 تا پایان 2012 استفاده نمودیم. به طور خاص، بررسی نمودیم که چگونه این رابطه در طول بحران های مالی جهانی 2009- 2008 تحت تاثیر قرار گرفت. چندین یافته مورد اشاره قرار گرفته است. نخست آنکه، ارتباط مثبت معناداری بین عرضه ی اعتبار تجاری (حساب های دریافتنی یا حساب بدهکاران) و وام های بانکی، و رابطه ی منفی معنی داری بین تقاضای اعتبار تجاری (یعنی، حساب های پرداختنی یا حساب بستانکاران) و وام های بانکی وجود دارد، که نشان دهنده ی نوعی تاثیر مکمل و جایگزینی (جانشینی) بین اعتبار تجاری و وام های بانکی است. دوم اینکه، این مطالعه نوعی کاهش قابل توجهی در طرف تقاضا / عرضه ی اعتبار تجاری در اوج (پیک) بحران مالی را نشان می دهد، که پس از افزایش این منبع مالی بعد از رویدادهای بحران ایجاد شده است. سوم آنکه، هر دو شرکت های بزرگ و کوچک در طول بحران مالی، به طور قابل ملاحظه ای اعتبارات تجاری کمتر (حساب های دریافتنی) عرضه می کردند و اعتبارات تجاری کمتری (حساب های پرداختنی) دریافت می کردند. بعد از بحران، شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک، هنوز به میزان قابل توجهی اعتبار تجاری کمتری برای مشتریان خود ارائه می دادند، اما اعتبارات تجاری بیشتری از تامین کنندگان خود دریافت می کردند.

1-مقدمه

اعتبار تجاری یک ابزار مالی است که از طریق تامین کنندگان (کالا یا خدمات) به مشتریان آنها عرضه می شود. عرضه ی اعتبار تجاری را (یعنی؛ حساب های دریافتنی) که ابزاری برای ارتقا و توسعه ی فروش شرکت است، می توان به عنوان تامین مالیِ سرمایه در گردش برای سایر شرکت ها مورد ملاحظه قرار داد، که ممکن است ناچیز باشد یا با محدودیت اعتباری مواجه باشد  (McMillan and Woodruff, 1999; Marotta, 2005). در مقابل، تقاضای اعتبار تجاری (یعنی؛ حساب های پرداختنی) بیانگر اعتباری است که یک شرکت بابتِ کالاهایی که از تامین کنندگان دریافت نموده است، اما هنوز مبلغی پرداخت نشده است، بدهکار است. در مقایسه با کانال های رسمی تامین مالی، مانند وام های بانکی، اعتبار تجاری نقش مهمی در حفظ و پایداری رشد شرکت ایفا نموده است (Garmaise and Moskowitz, 2003). همچنین، منبع مهم تامین مالی برای شرکت های بزرگ یا کوچک، در سراسر جهان است  (Demirguc-Kunt and Maksimovic, 1999). هزینه ی اعتبار تجاری بستگی به شرایط اعتبار دارد. به طور کلی، انتظار بر این است که میزان بهره ی ضمنی مطالبه شده در یک قرارداد اعتبار تجاری بیشتر از بهره ی اعتبار بانکی باشد1. با وجود هزینه های بالای آن، اعتبار تجاری به دلیل راحتی آن، کاربرد گسترده ای دارد و ممکن است بسیاری از شرکت ها به وام های بانکی دسترسی ندارند، به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه ای که تامین مالی رسمی ناکافی است و تامین مالی غیر رسمی رایج است....

بحران مالی اعتبار تجاری وام بانکی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

We use quarterly data of 1,213 Chinese firms from the first quarter of 2006 to the end of 2012  to  examine  the  relationship  between  trade  credit  and  bank  credit.  In  particular,  we investigate how the relation is affected during the 2008-2009 global financial crises. Several findings  are  noted.  First,  there  is  a  significantly  positive  relationship  between  the  supply  of trade credit (i.e., accounts receivable) and bank loans and a significantly negative relationship between  the  demand  of  trade  credit  (i.e.,  accounts  payable)  and  bank  loans,  indicating  a complementary  and  substitution  effect  between  trade  credit  and  bank  loans.  Second,  this study  shows  a  significant  decrease  of  the  demand/supply-side  of  trade  credit  at  the  peak  of financial crisis, followed by a subsequent increase of this source of financing after the crisis events.  Third,  both  large  and  small  firms  provide  significantly  less  trade  credits  (accounts receivable) and receive less trade credits (accounts payable) during financial crisis. After the crisis,  large  firms  still  provide  significantly  less  trade  credit  to  their  customers  but  receive more trade credits from the suppliers than smaller firms.

Keywords: Financial crisis Trade credit Bank loan
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم اقتصادی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > اعتبار تجاری و وام بانکی: شواهدی از شرکت های چینی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید