چطور این مقاله علوم اقتصادی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008411 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم اقتصادی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
457 Kb
حجم فایل فارسی :
768 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
اعتبار تجاری و وام بانکی: شواهدی از شرکت های چینی
عنوان انگليسي
Trade credit and bank loan: Evidence from Chinese firms
نویسنده/ناشر/نام مجله
Elsevier International Review of Economics & Finance
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی شامل 33 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
برای بررسی رابطه ی بین اعتبار تجاری و اعتبار بانکی از داده های فصلی 1.213 شرکت چینی، از سه ماهه اول 2006 تا پایان 2012 استفاده نمودیم. به طور خاص، بررسی نمودیم که چگونه این رابطه در طول بحران های مالی جهانی 2009- 2008 تحت تاثیر قرار گرفت. چندین یافته مورد اشاره قرار گرفته است. نخست آنکه، ارتباط مثبت معناداری بین عرضه ی اعتبار تجاری (حساب های دریافتنی یا حساب بدهکاران) و وام های بانکی، و رابطه ی منفی معنی داری بین تقاضای اعتبار تجاری (یعنی، حساب های پرداختنی یا حساب بستانکاران) و وام های بانکی وجود دارد، که نشان دهنده ی نوعی تاثیر مکمل و جایگزینی (جانشینی) بین اعتبار تجاری و وام های بانکی است. دوم اینکه، این مطالعه نوعی کاهش قابل توجهی در طرف تقاضا / عرضه ی اعتبار تجاری در اوج (پیک) بحران مالی را نشان می دهد، که پس از افزایش این منبع مالی بعد از رویدادهای بحران ایجاد شده است. سوم آنکه، هر دو شرکت های بزرگ و کوچک در طول بحران مالی، به طور قابل ملاحظه ای اعتبارات تجاری کمتر (حساب های دریافتنی) عرضه می کردند و اعتبارات تجاری کمتری (حساب های پرداختنی) دریافت می کردند. بعد از بحران، شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک، هنوز به میزان قابل توجهی اعتبار تجاری کمتری برای مشتریان خود ارائه می دادند، اما اعتبارات تجاری بیشتری از تامین کنندگان خود دریافت می کردند.
1-مقدمه
اعتبار تجاری یک ابزار مالی است که از طریق تامین کنندگان (کالا یا خدمات) به مشتریان آنها عرضه می شود. عرضه ی اعتبار تجاری را (یعنی؛ حساب های دریافتنی) که ابزاری برای ارتقا و توسعه ی فروش شرکت است، می توان به عنوان تامین مالیِ سرمایه در گردش برای سایر شرکت ها مورد ملاحظه قرار داد، که ممکن است ناچیز باشد یا با محدودیت اعتباری مواجه باشد (McMillan and Woodruff, 1999; Marotta, 2005). در مقابل، تقاضای اعتبار تجاری (یعنی؛ حساب های پرداختنی) بیانگر اعتباری است که یک شرکت بابتِ کالاهایی که از تامین کنندگان دریافت نموده است، اما هنوز مبلغی پرداخت نشده است، بدهکار است. در مقایسه با کانال های رسمی تامین مالی، مانند وام های بانکی، اعتبار تجاری نقش مهمی در حفظ و پایداری رشد شرکت ایفا نموده است (Garmaise and Moskowitz, 2003). همچنین، منبع مهم تامین مالی برای شرکت های بزرگ یا کوچک، در سراسر جهان است (Demirguc-Kunt and Maksimovic, 1999). هزینه ی اعتبار تجاری بستگی به شرایط اعتبار دارد. به طور کلی، انتظار بر این است که میزان بهره ی ضمنی مطالبه شده در یک قرارداد اعتبار تجاری بیشتر از بهره ی اعتبار بانکی باشد1. با وجود هزینه های بالای آن، اعتبار تجاری به دلیل راحتی آن، کاربرد گسترده ای دارد و ممکن است بسیاری از شرکت ها به وام های بانکی دسترسی ندارند، به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه ای که تامین مالی رسمی ناکافی است و تامین مالی غیر رسمی رایج است....
بحران مالی اعتبار تجاری وام بانکی
:کلمات کلیدی
Abstract
We use quarterly data of 1,213 Chinese firms from the first quarter of 2006 to the end of 2012 to examine the relationship between trade credit and bank credit. In particular, we investigate how the relation is affected during the 2008-2009 global financial crises. Several findings are noted. First, there is a significantly positive relationship between the supply of trade credit (i.e., accounts receivable) and bank loans and a significantly negative relationship between the demand of trade credit (i.e., accounts payable) and bank loans, indicating a complementary and substitution effect between trade credit and bank loans. Second, this study shows a significant decrease of the demand/supply-side of trade credit at the peak of financial crisis, followed by a subsequent increase of this source of financing after the crisis events. Third, both large and small firms provide significantly less trade credits (accounts receivable) and receive less trade credits (accounts payable) during financial crisis. After the crisis, large firms still provide significantly less trade credit to their customers but receive more trade credits from the suppliers than smaller firms.
Keywords:
Financial crisis Trade credit Bank loan
سایر منابع مديريت در زمینه وام بانکی