چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008385 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه
عنوان انگليسي
Perceived Influence of Library Services on Students’ Academic Achievement in Secondary Schools in Kwara State, Nigeria
نویسنده/ناشر/نام مجله
Library Philosophy and Practice
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 40 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 43 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
کتابخانه به عنوان یک ورودی مهم برای اجرای برنامههای مدارس در نظر گرفته میشود. این پژوهش در پرتو گفته بالا به بررسی تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس متوسطه پرداخته است. از روشهای غیراحتمالی (شیوههای نمونه برداری طبقه بندی شده، هدفمند و آسان) برای انتخاب ۲۰ مدرسه و مدیران آن از سه حوزه انتخابیه سناتورها در ایالت کوارا استفاده شد. در طرح تحقیق به کار گرفته شده، از ترکیب مصاحبه و چک لیست مشاهدهای برای گردآوری دادههای مرتبط با پژوهش استفاده شده است . نرم افزار انویوو (نسخه ۱۰) برای تحلیل دادههای گردآوری شده به کار گرفته شد. طبق یافتههای مطالعه، خدمات کتابخانهای تاثیر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. به علاوه این یافتهها نشان دادند که مدارس، فاقد تاسیسات و مطالب کتابخانهای مناسب هستند و ضمناً پرسنل کتابخانههای مدارس یا اصلاً آموزش ندیدهاند و یا آموزش مناسب ندیدهاند. طبق این پژوهش توصیه میشود که دولت در همه سطوح (فدرال، ایالتی و محلی) در همکاری با سایر ذینفعان آموزشی به ساخت کتابخانههای مدرن در مدارس متوسطه دولتی بپردازد و آنها را به تمام تجهیزات کتابخانهای لازم مجهز سازد و در عین حال مدارس متوسطه خصوصی نیز باید به این کار وادار شوند. سرانجام، اقدام جمعی از سوی افراد و سازمانهای غیردولتی (NGOها) لازم است تا در توسعه کتابخانههای مدارس در این ایالت سهمی داشته باشند.
1-مقدمه
مدرسه به عنوان محل وقوع یادگیری لحاظ میشود. خدمات کتابخانه یکی از خدمات ضروری در سیستم مدرسه (ابتدایی، متوسطه و ثالث) است. وجود کتابخانه در مدرسه به تسهیل اجرای برنامههای آموزشی کمک میکند تا اهداف و آرمانهای آموزشی دست یافتنی شوند (آنیاوو، اوبیچر و اوسایوتا، 2013؛ آریند، 2010؛ لنس و هوفشیر، 2012؛ اوات و اوراها، 2013). به گفتهی بانک جهانی (2008)، دسترسی به کتابخانهی کارآمد در مدرسه، فرصتهای مطالعهی جانبی را در اختیار دانش آموزان قرار میدهد، در نتیجه دانش، مهارتهای نگارش، خواندن و بیان صریح آنها هم تقویت میشود. به گفتهی فاکوموگیون، بادا و اومیولا (2012) با داشتن برنامهی درسی پویا، کتابخانه میتواند از دانش آموزان و معلمان مدرسه حمایت کند چون آنها را از پیشرفتهای جدید آموزشی آگاه میکند...
خدمات کتابخانهای پیشرفت تحصیلی نرم افزار انویوو رویکرد کیفی مدارس متوسطه
:کلمات کلیدی
Abstract
Library is considered as an important input needed to implement school programs. In the light of the foregoing, this study examined the perceived influence of library services on students’ academic achievement in secondary schools. Non-probability techniques (stratified, purposive and convenience sampling techniques) were used to select 20 schools and its principals from three senatorial districts in K wara State. The research design used combined both interview and observational checklist to collect relevant data for the study. Nvivo software (version 10) was used to analyse the data collected. Findings of the study revealed that library services positively influenced students’ academic achievement. Findings also showed that schools lacked adequate library facilities and materials. Non/Inadequate trained library personnel were also found in schools. The study recommends that government at all levels (federal, state and local) in collaboration with other stakeholders in education, should build modern libraries in public secondary schools in the state and equip them with all necessary library facilities, while private secondary schools should be mandated to do so. Lastly, there is need for collective action by individuals and Non-Government Organizations) NGOs) to contribute to the development of school libraries in the state.
Keywords:
Library Services Academic Achievement Nvivo Software Qualitative Approach Secondary Schools
سایر منابع علوم تربيتی در زمینه پیشرفت تحصیلی