دانلود مقاله ترجمه شده تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008385 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,400,000 ریال
شناسه محصول :
2008385
سال انتشار:
2018
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه

عنوان انگليسي

Perceived Influence of Library Services on Students’ Academic Achievement in Secondary Schools in Kwara State, Nigeria

نویسنده/ناشر/نام مجله

Library Philosophy and Practice

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 40 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 43 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

کتابخانه به عنوان یک ورودی مهم برای اجرای برنامه‌های مدارس در نظر گرفته می‌شود. این پژوهش در پرتو گفته بالا به بررسی تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه پرداخته است. از روش‌های غیراحتمالی (شیوه‌های نمونه برداری طبقه بندی شده، هدفمند و آسان) برای انتخاب ۲۰ مدرسه و مدیران آن از سه حوزه انتخابیه سناتورها در ایالت کوارا استفاده شد. در طرح تحقیق به کار گرفته شده، از ترکیب مصاحبه و چک لیست مشاهده‌ای برای گردآوری داده‌های مرتبط با پژوهش استفاده شده است . نرم افزار ان‌ویوو (نسخه ۱۰) برای تحلیل داده‌های گردآوری شده به کار گرفته شد. طبق یافته‌های مطالعه، خدمات کتابخانه‌‌ای تاثیر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. به علاوه این یافته‌ها نشان دادند که مدارس، فاقد تاسیسات و مطالب کتابخانه‌ای مناسب هستند و ضمناً پرسنل کتابخانه‌های مدارس یا اصلاً آموزش ندیده‌اند و یا آموزش مناسب ندیده‌اند. طبق این پژوهش توصیه می‌شود که دولت در همه سطوح (فدرال، ایالتی و محلی) در همکاری با سایر ذی‌نفعان آموزشی به ساخت کتابخانه‌های مدرن در مدارس متوسطه دولتی بپردازد و آنها را به تمام تجهیزات کتابخانه‌ای لازم مجهز سازد و در عین حال مدارس متوسطه خصوصی نیز باید به این کار وادار شوند. سرانجام، اقدام جمعی از سوی افراد و سازمان‌های غیردولتی (NGOها) لازم است تا در توسعه کتابخانه‌های مدارس در این ایالت سهمی داشته باشند.

1-مقدمه

مدرسه به عنوان محل وقوع یادگیری لحاظ می‌شود. خدمات کتابخانه یکی از خدمات ضروری در سیستم مدرسه (ابتدایی، متوسطه و ثالث) است. وجود کتابخانه در مدرسه به تسهیل اجرای برنامه‌های آموزشی کمک می‌کند تا اهداف و آرمانهای آموزشی دست یافتنی شوند (آنیاوو، اوبیچر و اوسایوتا، 2013؛ آریند، 2010؛ لنس و هوفشیر، 2012؛ اوات و اوراها، 2013). به گفته‌ی بانک جهانی (2008)، دسترسی به کتابخانه‌ی کارآمد در مدرسه، فرصت‌های مطالعه‌ی جانبی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد، در نتیجه دانش، مهارت‌های نگارش، خواندن و بیان صریح آنها هم تقویت می‌شود. به گفته‌ی فاکوموگیون، بادا و اومیولا (2012) با داشتن برنامه‌ی درسی پویا، کتابخانه می‌تواند از دانش آموزان و معلمان مدرسه حمایت کند چون آنها را از پیشرفت‌های جدید آموزشی آگاه می‌کند...


 

خدمات کتابخانه‌ای پیشرفت تحصیلی نرم افزار ان‌ویوو رویکرد کیفی مدارس متوسطه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Library  is  considered  as  an  important  input  needed  to  implement  school  programs.  In  the light  of  the  foregoing,  this  study  examined  the  perceived  influence  of  library  services  on students’ academic achievement in secondary schools. Non-probability techniques (stratified, purposive  and  convenience  sampling  techniques)  were  used  to  select  20  schools  and  its principals from three senatorial districts in K wara State. The research design used combined both  interview  and  observational  checklist  to  collect  relevant  data  for  the  study.  Nvivo software (version 10) was used to  analyse the data collected.  Findings of the study revealed that  library  services  positively  influenced  students’  academic  achievement.  Findings  also showed  that  schools  lacked  adequate  library  facilities  and  materials.  Non/Inadequate  trained library  personnel  were  also  found  in  schools.  The  study  recommends  that  government  at  all levels (federal, state and local) in collaboration  with other stakeholders in education, should build  modern  libraries  in  public  secondary  schools  in  the  state  and  equip  them  with  all necessary  library  facilities,  while  private  secondary  schools  should  be  mandated  to  do  so. Lastly, there is need for collective action by individuals and Non-Government Organizations) NGOs) to contribute to the development of school libraries in the state.

Keywords: Library Services Academic Achievement Nvivo Software Qualitative Approach Secondary Schools
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > تأثیر ادراک شده خدمات کتابخانه بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس متوسطه در ایالت کوارای نیجریه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید