چکیده
در این تحقیق، ما دقت نظری بالاتری در مفهوم فرصتهای مولد پنروز فراهم نمودیم. ما ظهور شرکتها را به عنوان یک چرخهی بازگشتی از فرصتهای مولد در حال تغییر نمایش دادیم. نشان دادیم این فرصتها به چه نحو از پایگاه فناوری شرکت پدید میآیند و چگونه با مشخصههای خاص فناوری ارتباط پیدا میکنند. همچنین نشان دادیم فرصتهای مولد به چه نحو به یکپارچهسازی منابع داخلی و خارجی مختلف و در نتیجه به شرکا نیاز پیدا میکنند. ما صریحاً بررسی کردیم شرکت و شرکای احتمالی آن چه برداشتی از عدم قطعیت دارند و به چه نحو سازوکارهای مختلف مورد استفاده توسط شرکت در مواجهه با عدم قطعیت (تجسم، تجمیع و صحنهپردازی) را در ایمنسازی منابع حاصل از شرکای خارجی و بهرهبرداری از فرصتهای مولد شناساییشده به شیوهای بههنگام انتخاب میکنند.
1- مقدمه
یک دغدغهی سیاسی مهم در تقویت فعالیت کارآفرینانهی دانشمحور، تحریک نوآوری و رشد اقتصادی است. با این وجود، درک ما از نحوهی پیدایش شرکتهای جدید دانشمحور (مشتقات پژوهشی حاصل از بخشهای دانشگاهی یا شرکتهای صنعتی) هنوز هم ناقص است....