چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008364 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
242 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
نقش زمینه در مدیریت فرایند کسبوکار
عنوان انگليسي
On the role of context in business process management
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Information Management
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
مدیریت فرایند کسبوکار (BPM) موفقیت خود در کمک به سازمانها جهت بهبود و نوآوری را ثابت کرده و کاربرد آن در این حوزه توسعه یافته است. یکی از مشکلات اساسی در ارتباط با این توسعه این است که پیکره ی دانش مدیریت فرایند کسبوکار برای انواع گستردهای از زمینههای کسبوکار در نظر گرفته نمیشود. بر عکس، اکثر رویکردها، روشها و مدلها در مدیریت فرایند کسبوکار یک روش را پیش گرفته و ما متوجه میشویم که پروژههای مدیریت فرایند کسبوکاری که یک روش را برای همه پیشنهاد میکنند به دلیل اینکه آنها به اندازهی کافی نیازهای وضعیتی را در نظر نمیگیرند مستعد شکست هستند. با توجه به دیدگاه این مقاله ما استدلال میکنیم که مدیریت فرایند کسبوکار به نظم زمینهای جهت کارآمدتر و مؤثرتر بودن پروژهها نیاز دارد. ما مشاهده می کنیم که تحقیقات کمی در مورد چگونگی شناسایی و مشخص کردن زمینههای کسبوکار در ارتباط با متناسب سازی درست رویکرد مدیریت فرایند کسبوکار وجود دارد. بنابراین، ما عوامل زمینهای که بر مدیریت فرایند کسبوکار اثر گذاشته را بررسی کرده و چارچوبی برای شناسایی زمینههایی که در مدیریت فرایند کسبوکار مورد استفاده قرار میگیرند پیشنهاد میکنیم. ما زمینه را در مدیریت فرایند کسبوکار به عنوان یک عامل وضعیتی مرتبط با هدف، فرایند، سازمان و ابعاد محیط تعریف میکنیم. دیدگاه مقاله ما نه تنها آگاهیای برای مدیریت فرایند کسبوکار زمینهای ایجاد میکند بلکه قصد دارد تحقیقات در مورد نقش زمینه در مدیریت فرایند کسبوکار را برانگیخته و به افراد جهت درک بهتر زمینهی کسبوکاری خاص که در آن نوآوریهای مدیریت فرایند کسبوکار استفاده میشوند کمک کند.
1-مقدمه
مدیریت فرایند کسبوکار (BPM) در دهه های اخیر اهمیت بسیاری داشته و سازمانهای بسیاری امروزه توجه خود را بر شناخت و مستندسازی فرایندهای کسبوکار و تعریف شاخصهای عملکردی کلیدی (KPI) برای اندازهگیری و نظارت بر عملکرد فرایند و پیادهسازی ابزارهایی برای استمرار توسعه و نوآوری متمرکز کردهاند (گارتنر، 2013؛ رزمن، 2014؛ وم براک و رزمن، 2015؛ زیری، 1997)…
مدیریت فرایند کسبوکار زمینه عامل زمینهای
:کلمات کلیدی
Abstract
Business Process Management (BPM) has proven successful to help organizations improve and innovate, and its application has grown in scope and context. One essential problem related to this development is that the BPM body of knowledge does not account for a broader variety of business contexts. On the contrary, most approaches, methods, or models in BPM suggest one way forward, and we recognize that BPM projects following a one-size-fits-all approach are prone to fail, since they do not sufficiently consider situational requirements. In this viewpoint article, we argue that BPM needs to be contextual in order for projects to be most efficient and effective. We observe a lack of research on how to identify and characterize business contexts relevant for tailoring the right BPM approach. Therefore, we examine contextual factors that influence BPM and propose a framework to identify the context in which BPM is applied. We define context in BPM as situational factors related to goal-, process-, organization-, and environment-dimensions. Our viewpoint article not only creates awareness for contextual BPM, it also intends to stimulate research on the role of context in BPM and to help practitioners better understand the specific business context in which BPM initiatives are applied.
Keywords:
Business process management Context Contextual factor
سایر منابع مديريت در زمینه مدیریت فرآیند کسب و کار