چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008353 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
342 Kb
حجم فایل فارسی :
262 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
نقش تکنیکهای موزیک درمانی و هنر درمانی در سیستم آموزشی کودکانِ با مشکلات خاص
عنوان انگليسي
The Role of Art and Music Therapy Techniques in the Educational System of Children with Special Problems
نویسنده/ناشر/نام مجله
Procedia - Social and Behavioral Sciences
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 10 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
توافقی بین المللی بر این مسئله وجود دارد که محیط آموزشی تأثیر مهمی در سلامت روحی و روانی کودکان، دارد. به خصوص در مورد کودکانِ با مشکلات خاص، این موضوع عمیقاً با جنبه های علوم تربیتی و روانپزشکی، روان شناسیِ بالینی و روان درمانی، مرتبط است. هدف از این مطالعه، سیستماتیک کردن برخی از روش های مؤثرِ موزیک درمانی و هنر درمانی، است. یک متخصص موزیک درمانی، باید از موسیقی و تمام رزونانس ها یا طنین های آن ( معنوی، فیزیکی، احساسی، روحی- روانی، اجتماعی و زیبایی شناسی )، استفاده کند تا بتواند به کودکان دارای معلولیت، در راستای بهبود نتایج آموزشی شان، کمک کند. روشهای پیشنهادی عبارتند از : هنر درمانی، تئاتر درمانی و موزیک درمانی.
1- مقدمه
از زمان های قدیم، موسیقی به دلیل داشتن ظرفیت درمانیاش شناخته شده بود. شخصیت های اسطورهای مانند آپولو ( خدای موسیقی و پزشکی ) و همچنین شخصیت هایی مانند آکسلپیوس، افلاطون، ارسطو و هیپوکراتها، ظرفیت هنر موسیقی را در راستای پیشگیری و درمان برخی بیماری های جسمی و روحی، شناخته و عملی ساختند. " در مقاطع مختلف تاریخ و در فرهنگ های مختلف، طی 2500 سال پیش، موسیقی همواره بخشی از پزشکی در نظر گرفته میشد....
موزیک درمانی هنر درمانی روان شناسی آموزشی روان شناسی کودک
:کلمات کلیدی
Abstract
There is international consensus that the educational environment has an important influence on children’s mental and spiritual health. Especially in the case of children with special health problems, this is deeply related to aspects regarding Education Sciences and Special Psychopedagogy, Clinical Psychology and Psychotherapy. The aim of this study is to systematize some effective art and music therapy methods. A music therapist must use music and all of its resonances (spiritual, physical, emotional, mental, social, aesthetic) to help children with disabilities improve their educational results. The proposed methods are: ludo therapy, drama therapy and art therapy.
Keywords:
music therapy art therapy educational psychology
سایر منابع روانشناسی در زمینه موسیقی درمانی